Avatar billede Jannickhess Professor
12. juli 2015 - 09:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 ?

Kære Eksperter,

Nu formoder, jeg at der må være blevet lavet to Versioner, af Windows 10 ?

Der skrives jo om at det kun er pc'er der har enten Windows 7 som skal være opdateret med Service Pack 1 - eller Windows 8 eller 8.1 der kan få Windows 10 Gratis.

Alle andre skal betale for det, altså alle de mange der har Windows XP endnu. - Men her må der vel være tale om en fuld version og ikke en up gradering ?

Men når det nu er Gratis, så må firmaet vel tjene pengene et andet sted ? - Nu tænker jeg f.eks. mange App i dag er gratis men flere koster også penge

Sidst jeg opdaterede var det fra Windows Vista til Windows 8 og så igen fra 8 til Windows 8.1 - men jeg syntes IKKE at Windows 8 er det som man forventede, Her sidder jeg så lige nu og benytter Windows 7 64 Bit Version, på en lidt nyere Bærbar Pc.

En lille tilføjelse, jeg håber at i må få en god dag :-)

JH
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2015 - 10:25 #1
Windows 8 var designet til brug på en enhed med trykfølsom skærm, og var efter min mening ikke specielt brugbar til almindelig pc.
Opgraderingen til 8,1 gjorde det ikke væsentlig bedre synes jeg.

Jeg opgraderede til Windows 8 her sidste år da Xp stoppede med opdateringer til systemet, og det første jeg gjorde var at slippe af med metro brugerfladen der for mig ikke er anvendelig overhoved. Derfor blev Classic Shell installeret så jeg kunne få det klassiske udseende tilbage.
For mig har Windows 8 ellers været en positiv oplevelse. Den kører faktisk godt på min ældre computer.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2015 - 11:14 #2
Du kan læse om win10 her. Rul ned af siden.
http://www.computerworld.dk/art/234342/faa-det-store-overblik-det-her-kan-de-forskellige-windows-10-versioner

Microsoft har jo rettet en del på 8.1 hen af vejen, og min kører faktisk meget stabilt, men er ellers enig med #1.
Avatar billede Jannickhess Professor
12. juli 2015 - 11:35 #3
#1

Jo min Windows 8.1 kører også fint på min ældre Hp Stationære pc med 32 Bit dog. - Det er min ældste pc overhovedet over 8 år gammel - så i dag har jeg kun HP pc,er og en enkelt speciel Nokia Bærbar pc til rejsebrug Den bruger dog en Windows 7 starter udgave.

ang. Windows 8.1

Jeg har haft Classic Shell installeret på den, men her om lidt downloader jeg den igen, det er noget nemmere og ligner mere Windows 7 på nogen omr.

Tak for kommentaren #1

JH
12. juli 2015 - 14:42 #4
Jeg er ikke enig i kritikken af Windows 8.

Modern UI, virker ganske godt. Ikonerne har bare en anden størrelse og facon.

Hvis man skal have fat i alle programmer:
på win 95 - 7, skulle man trykke start > alle programmer.
På modern UI trykke man på pilen i nederste venstre hjørne, og får en bedre præsentation, da den bruger hele skærmen.
Og har man touch skærm (det har jeg :)) så "swiper" man bare.

Windows 8, kører hurtigere end Windows 7, og tingene virker bare, bedre og nemmere.
12. juli 2015 - 14:44 #5
Jeg vil lige tilføje.

Win 8, er det første markante skift i design, siden windows 95.
Og Windows 95, blev også heglet ned, ligesom Vista, og Me.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2015 - 23:22 #6
#3 Tak for det. Min gamle pc er også en 32 bit HP, som dog er fra 2005 (10 år) :-)
Jeg er enig med hensyn til hastighed. Den virker en smule hurtigere med Windows 8 end med Windows 7, som jeg har på en tilsvarede maskine.
Avatar billede Jannickhess Professor
31. juli 2015 - 23:36 #7
Tak for alle jeres kommentager

Jeg Lukker ? Nu

JH