Avatar billede bsrweb Nybegynder
13. juli 2015 - 10:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

INDESIGN HJÆLP - ARABISK TEKSTER?

Jeg har søgt og forsøgt - men kan ikke få arabisk tekst til at fungere i indesign 2015 cc. Den konverterer det til noget ulæseligt ikke arabisk text..

Nogen gode råd?
13. juli 2015 - 15:35 #1
Hvorfor råbe???

Adobe skriver noget om det her:
https://helpx.adobe.com/dk/indesign/using/arabic-hebrew.html
Avatar billede bsrweb Nybegynder
13. juli 2015 - 16:19 #2
Fordi jeg er i akut nød :-) og det link du sender og forklaring er afprøvet tidligere - det virker ikke - teksten - kopieret fra ex. word bliver transformeret til en ulæselig arabisk version.

Folk der læser det siger det ikke er rigtig.
Men tak for dit svar...
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. juli 2015 - 21:28 #3
Jeg har ikke nogen løsning til dig. Jeg tror, at det link I begge omtaler udelukkende beskæftiger sig med linjeretning og ikke med sproglig oversættelse. Under alle omstændigheder, så ville du også i eks. MS-Word sat op med arabisk sprog være nød at kunne skrive på arabisk.
Hvis du har det akutte behov, så kender jeg et par arabisk sprogkyndige, som kan hjælpe dig med en oversættelse.
Bare hvis det har din interesse.
Det kræver så blot, at du kan fortælle hvilken arabisk sproggruppe du vil skrive til.
/ptj_11
Avatar billede bsrweb Nybegynder
13. juli 2015 - 23:30 #4
Tak for svar. Det der sker er at oversættelserne er lavet og rigtige nok i word, men indsættes de adobe programmer og benyttes deres arabiske typer ser det helt anderledes ud og giver ingen mening..

det giver ingen logik..
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. juli 2015 - 10:10 #5
OK, så kan jeg nok ikke bidrage med noget.
/ptj_11
Avatar billede bsrweb Nybegynder
26. september 2015 - 10:52 #6
Det krævede en special installation af adobe cc i arabisk version.