Avatar billede lovebuine Mester
13. juli 2015 - 20:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

gem flere sider som pdf i adobe photoshop

Jeg har adobe photoshop 2014, har åbnet mit 4siders pdf doc, men når jeg gemmer det, vælger gem som, så gemmer den kun den side jeg står på.
hvordan kan jeg gemme alle sider på engang?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
13. juli 2015 - 21:27 #1
Når en pdf fil åbnes i Photoshop, konverteres den til et pixelbaseret billede - og mister pdf formatets andre egenskaber.
Photoshop kan kun gemme den som billedfiler, et billede pr. side.
Hvis de skal hænge sammen, kan man udvide lærredet (canvas) på første billede til 4 gange højde og placere de næste sider med copy/paste.
Avatar billede lovebuine Mester
13. juli 2015 - 21:44 #2
men hvis man gør det, så bliver den vel ikke gemt som et 4siders pdf? men som et 1 siders pdf med alle 4 sider på eller?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
13. juli 2015 - 21:59 #3
Ja, den bliver et dokument på én side.
Hvis du har Adobe InDesign, kan du oprette et 4 siders dokument, placere billedfilerne og eksportere som en ny 4 siders pdf.
Photoshop kan desværre ikke.
Avatar billede prodic Mester
13. juli 2015 - 22:01 #4
Jeg har ikke selv forsøgt, men du kan muligvis "misbruge" PDF Presentation-funktionen til dit formål.
File->Automate->PDF Presentation.

Har som skrevet ikke selv forsøgt, men det må være et forsøg værd såfremt du vil lave en fler-sidet pdf i Photoshop.

Alternativt må du gå online og finde et af mange websites, som kan merge filerne for dig. Enten et website eller et gratis program.
Avatar billede lovebuine Mester
13. juli 2015 - 22:12 #5
det virkede Prodic, gemme den som en PDF Presentation, godt nok bytter den om på sider, så side 1 pludselig er side 4.
Avatar billede prodic Mester
13. juli 2015 - 23:07 #6
Jeg kender ikke lige dit konkrete problem, men det kan skyldes dokumenternes interne orden når du "merger".
Alternativt må du rykke rundt på dem efterfølgende såfremt det er en mulighed - naturligvis i et andet program.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. juli 2015 - 06:57 #7
#4
Den mulighed findes ikke i min version af Photoshop, men den er jo også et par år ældre.
Avatar billede lovebuine Mester
14. juli 2015 - 07:20 #8
tak for hjælpen, Prodic laver du lige et svar.
Avatar billede lovebuine Mester
17. juli 2015 - 07:27 #9
laver du lige et svar prodic
Avatar billede prodic Mester
17. juli 2015 - 13:16 #10
Du må gerne acceptere dit eget svar. :-)