Avatar billede dogtown Seniormester
13. juli 2015 - 20:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tæl mange forskellige værdier i samme felt

Jeg står lidt fast!
Eller jeg kan sagtens løse problemet, men jeg får utrolig mange qry'es.

Jeg har et felt i en tabel hvor jeg har registreret mange forskellige arbejdsopgaver. Mit ønske er så at tælle hvor mange af de 19 forskellige arbejdsopgaver som er blevet udført.

Jeg har forsøgt at finde ud af om jeg kunne lave et udtryk, men jeg kæmper lidt med den løsning:
Tabellen heder "opdrag"
Feltet heder "opgaveart"
Har forsøgt at finde noget om Udtryk, men det jeg har fundet og forsøgt, har ikke fungeret.
Siger nok mere om mig :-(
Avatar billede fdata Forsker
14. juli 2015 - 10:54 #1
Opret en forespørgsel baseret på din tabel.
Træk "opgaveart" og et andet felt (du har måske et ID-felt) ned i gitteret .
Klik på knappen med sigma-logoet (Totaler).
I gitteret - ud for Total - vælger du "Grupper efter" under "opgaveart" og "Antal" under det andet felt.
That's it!
Avatar billede dogtown Seniormester
15. juli 2015 - 10:35 #2
Takker for dit svar!
Jeg har ikke tilgang til den rette computer, der går nogle dage, så skal jeg give tilbagemelding på om jeg fik det til. Men det virker lige til

HPN
Avatar billede dogtown Seniormester
27. august 2015 - 13:29 #3
takker!
Avatar billede fdata Forsker
28. august 2015 - 16:26 #4
Velbekomme