Avatar billede kim8410 Nybegynder
15. juli 2015 - 09:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bliver smidt at netværket

Hejsa,

Når jeg åbner min bærbar, så er der internet i 15 sekunder.
Hvis jeg slår WIFI fra og til igen, så får den igen internet i 15 sekunder.

Den eneste løsning pt. er at jeg går ind og cutter strømmen til router/internet.

Problemet er opstået indenfor den sidste uge.
Og det ser ud til at vi har det samme problem med internet på vores Smart TV.

Bærbar: Macbook Air
Router:Apple AirPort Extreme
Internet: Waoo Fiber 50/50 m/ boks
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juli 2015 - 14:06 #1
Lyder til synderen er routeren..
Er der andre trådløse netværk det måske konflikter med?
Har du prøvet og nulstilel routeren?
Avatar billede kim8410 Nybegynder
15. juli 2015 - 23:31 #2
Nej, jeg har ikke prøvet at nulstille routeren, ikke andet end at tage strømmen.
Men det er da lidt underligt at det lige pludseligt kommer ud af det blå.

Hvor i routeren tror du fejlen kan være?
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juli 2015 - 04:55 #3
Jeg har aldrig hørt om følgende før og når det rammer alle enheder så må det jo være routeren, men nuvskal vi så bare finde ud af om routeren er døende eller blot om nogen har pillet i indstillinger der kan være skyld i dette..

Mit bedste bud kunne være at MTU er sat lavere end den normale værdi..
Avatar billede kim8410 Nybegynder
16. juli 2015 - 20:44 #4
Kan det være en konflikt imellem Fibermodem fra Waoo og så min AirPort Extreme router?
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juli 2015 - 21:32 #5
Jeg kan ikke forestille mig det, men du kan jo koble alle lan kabler fra og se om enhederne bliver på routerens trådløse signal.. (Internettet vil blot ikke fungere)
Avatar billede kim8410 Nybegynder
17. februar 2016 - 22:49 #6
.