Avatar billede kim8410 Nybegynder
15. juli 2015 - 09:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overvågning af 3g modem

Hejsa,

Findes der er program så man kan se hvor god en forbindelse man har med et mobilt bredbånd modem?

Så man ligesom får en bar med sin mobil telefon - evt. med lidt flere informationer :)

Mvh Kim
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2015 - 11:41 #1
Avatar billede kim8410 Nybegynder
15. juli 2015 - 23:31 #2
Mange tak, vil prøve at teste det imorgen :)
Avatar billede sonalias Seniormester
16. juli 2015 - 08:42 #3
Lidt mere nørdet, så skal du snakke AT kommandoer med dit modem for at få den ti lat fortælle dig link styreken med kommandoen "AT+CSQ" som så giver dig en rssi værdi (Det er denne værdi der vises i den 'bar' på mobil telefoner). Source: Har selv lavet kildekode til gsm modul.
Avatar billede kim8410 Nybegynder
16. juli 2015 - 20:45 #4
Det lyder spændende.

Har du tilfældigvis en "how to" for os almindelige dødelige? :D
Avatar billede sonalias Seniormester
18. juli 2015 - 06:45 #5
Bare åben en COM port med eksempelvis Putty, og så vil jeg tro de fleste gsm modems kører en baud rate på 4800, så har du adgang til interfaced. (Der kan nogle gange oprettes forskellige COM porte til en enkelt gsm modem, så se i enhedshåndtering)
Avatar billede kim8410 Nybegynder
17. februar 2016 - 22:47 #6
.