Avatar billede ranni Forsker
15. juli 2015 - 21:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Macrium Reflect File Backup

Lenovo Win 8.1

Hej !!

Så har jeg igen dummet mig !!

Ved forgæves forsøg på at gendanne mine programmer efter en fabriksindstilling af fik jeg kun indstl. en ekstra tom partition F:

Kan jeg slette den igen uden at lave fejl i min nu igen normal arbejdende PC
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2015 - 21:34 #1
Du kan godt slette en tom partition uden at det ændre på resten af opsætningen - men alle kan lave en fejl40, så backup, backup, backup (lidt som ejendomsmægleres beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed).
Måske skal du øve dig i programmet på en reserve-pc.
Avatar billede ranni Forsker
15. juli 2015 - 22:00 #2
Hej claes
Jeg havde heldigvis en system back på USB (den virkede)
Jeg havde også lavet en back up på hele C: (tror jeg)
men kunne ikke finde ud af at føre den tilbage til PC, der kom kun den tomme F: partition.
Den generer kun, men kan den slettes. ??
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. juli 2015 - 22:13 #3
Hvis den er tom, så kan du bare slette den som Claes skriver.
/ptj_11
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2015 - 22:21 #4
I macrium kan du klikke på backupfilen og 'mounte' den som en disk i stifinder. Så kan du på det drev gennemse din backup, og lave den om hvis der ikke er noget i (dvs før du får brug for en redning). Er der data, så har du lavet fejl ved reetableringen ved at sætte det til forkert drev. Optimalt, så kører du et par gange på en reservemaskine til du har styr på hvordan det virker.

Tom partition slettes via denne computer / administrer / diskhåndtering.
Avatar billede ranni Forsker
02. august 2015 - 21:15 #5
Hej claes.
Vil du sende et svar.
Jeg har heldigvis ikke haft brug for, at se om jeg denne gang har lavet back-up rigtig.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. august 2015 - 21:44 #6
Bare luk selv, men tak for budet.
Avatar billede ranni Forsker
02. august 2015 - 21:55 #7
Jeg lukker - - -  og krydser fingre for at jeg ikke får brug for den yderligere viden, jeg forhåbentligt har fået.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2015 - 22:20 #8
Undskyld mig, men er der andre end Ranni og Claes57 der er blevet meget klogere af denne tråd.
Ideen med dette forum er jo, at andre med tilsvarende problemer, kan gå ind og læse spørgsmål og svar, og den vej igennem finde brugbare svar på deres udfordringer!
Ranni- Hvorfor fik du ikke denne gang brug at se, om du havde lavet backup rigtigt?
PS. Ranni, jeg er godt klar over, at du er ny bruger på dette forum, og man skal jo lære det.
/ptj_11
Avatar billede ranni Forsker
02. august 2015 - 22:50 #9
ptj.
Fordi min PC ikke har haft nedbrud (endnu) og så har jeg ikke viden nok til at se om min back-up er rigtig.
claes har ledt mig ind på et spor og så er det op til mig at bedømme, om jeg har fået hjælp og ikke om andre har fået gavn af den hjælp.
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. august 2015 - 11:54 #10
Ranni.

Prøv at gå i "FAQ", og læs punkt 3:4 "konceptet bag Eksperten".
/ptj_11