Avatar billede 12Nielsen Praktikant
16. juli 2015 - 10:27 Der er 8 kommentarer

Kontorstol - Hjælp til at finde den bedste kontorstol?

Hej med jer

Nogen der har erfaring med nogle rigtig gode kontorstole og meget gerne ergonomiske og til "solide" fyre ?

Vi sidder ned i rigtig mange timer hver dag, så kontorstolen må kunne have mange justeringsmuligheder og som man sidder godt og bekvemt i.

Indtil videre har vi fundet 2 som vi umiddelbart er ret begejstrede for og som skulle have alle de nødvendige funktioner for at kontorstolen er 100% ergonomisk. Det eneste vi intet forstår er at denne store forskel på pris !!

Nogen der ligeledes har en af de nedenstående kontorstole?

http://dankontorstole.dk/10-bukarest-gron.html
http://www.ergoforma.dk/ergonomiske-stole?/Ergonomiske-kontorstole/Malmstolen-R7/&showitem=19&vid=4926
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2015 - 14:55 #1
Hej med jer,

Jeg har købt en Malmstol - og den er jeg rigtig glad for. Selve stolen er lidt tung i det, men siddekomforten er i top, så jeg tænker, hvis I er et par velvoksne fyre, så varv det måske noget for jer.
Der findes flere firmaer, som kommer og leverer en stol på prøve, så man ikke køber "katten i sækken" - stolene er ikkev i den billige ende.
God jagt!

Mvh Helle
Avatar billede 12Nielsen Praktikant
16. juli 2015 - 15:41 #2
Ja, vi har faktisk set Malmstolen og sammenlignede funktioner mv. med en Ergo Tech og vi kunne absolut intet forskel se på finktioner, materiale eller andet lige bortset fra pris :P
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2015 - 17:40 #3
Man skal altså afprøve stolen - jeg har prøvet at købe en stol, som så lækker ud og som jeg synes jeg sad godt på. Det er bare noget andet, når man skal sidde på den hele dagen :-)

Mvh Helle
Avatar billede 12Nielsen Praktikant
26. juli 2015 - 20:51 #4
Nåårh jeg fik prøvet Ergo-Tech i deres showroom, som jeg syntes jeg sad godt i og bestilte så den kom hjem i fredags og nu har jeg siddet i den i 2 dage og jo mere jeg sidder i den jo bedre føles den men jeg har nu hele 14 dage til at afprøve den - Update kommer : )
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2015 - 05:07 #5
Lyder som om du har fået en stol efter dit hoved (og bagdel) :-)  -  håber du bliver rigtig glad for den.
Avatar billede storgaard Juniormester
29. juli 2015 - 09:30 #6
OK jeg har netop været ved at undersøge også, men fandt faktisk ikke den du har valgt. Jeg faldt for en en Håg Capico puls:
http://www.holmrisonline.dk/kontorstole/Haag-Capisco-Puls-White-Edition

Jeg har egentlig altid brugt Kinnarps stol på mit job, men denne er til mit hjemmekontor, og så var prisen ret afgørende :)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2015 - 13:21 #7
Kender en som har en Haag, og den skulle også være god. Kan godt forstå, at du kikker på pris :-)
Avatar billede 12Nielsen Praktikant
09. september 2015 - 11:46 #8
Vi valgte at gå videre med denne: http://dankontorstole.dk/10-bukarest-gron.html

Og vi har ikke fortrudt, kan klart anbefales !