Avatar billede Jst1987 Nybegynder
17. juli 2015 - 09:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Google Analytics

Hej eksperter,

Søger lidt hjælp til Google Analytics, da jeg tror, at jeg er rimelig ramt af spam.

Jeg er klar over, at referrals er stor sandsynlighed (i hvert fald i mit tilfælde) kan være spam, men direct? Kan det også være spam. Hver dag får jeg ca. 20 besøg på min hjemmeside, hvor bounceraten er næsten 100%, tiden på siden er 0 sekunder og de ser kun forsiden.

Kan jeg finde en ip og blokere denne eller er det ikke spam?
Avatar billede Slater Ekspert
17. juli 2015 - 10:28 #1
Sagtens. En webcrawler skal enten medsende en referrer-header eller bruge en Google tracking url for at vises i Analytics som en referral. Men en bots skaber bestemmer selv om den header skal medsendes, og om eventuelle utm_ tags og lignende skal fjernes fra url'en - hvis den overhovedet har brugt en tracking url til at starte med.
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
17. juli 2015 - 10:55 #2
hmm okay. Erhm, bruger vedkommende samme IP eller? For kan jeg så blokere vedkommende?
Avatar billede Slater Ekspert
17. juli 2015 - 11:11 #3
Det kommer helt an på, hvem du har inde at kigge.

Reelle søgerobotter har som regel en række IP'er, som du kan slå op på deres websider eller sider som denne: http://chceme.info/ips/
- Men de reelle bliver filtreret ud af Analytics' resultater automatisk, så det er nok ikke sådan en, du har problemer med.

Hvis det er en lyssky bot der er derinde, så kan det være alt fra en enkelt computer med en enkelt IP, til et kæmpe bot-/proxynetværk, hvor du aldrig vil se den samme IP to gange.
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
17. juli 2015 - 11:16 #4
Så det du siger er egentlig, at jeg formentlig ikke kan gøre noget ved det?

Det er røvirriterende, da det manipulerer mine data :(
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
29. juli 2015 - 09:45 #5
buh