Avatar billede Fixx Nybegynder
17. juli 2015 - 12:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke pinge printeren fra 2 pc'er

Hejsa

Har prøvet at søge, men syntes ikke jeg kunne finde et issue der passede til mit.
Jeg står i den situation at jeg har 1 netværks printer, det er en brother MFC (kan ikke huske nummeret)
Jeg har så 3 bærbar maskiner, 1 HP, 1 MAC og en Lenovo (Hehe lyder som en vittighed) HP og Lenovo pcen køre windows 7 Pro, HP'eren kan ikke pinge printeren, lige meget om jeg gav printeren statisk IP eller DHCP, det kunne lenovoen tilgengæld, men så efter et stykke tid så kunne lenovoen heller ikke få kontakt med printeren, efter en AVG opdateringen:
jeg fjerner derefter AVG også kan jeg fange printeren igen, smider derefter Avira på, også opstår problemet igen.
Jeg afinstallere Avira, smider AVG på igen og derefter kan jeg pinge printeren igen, jeg skal smide en driver på.
Maskinen bliver genstartet også kan jeg ikke pinge printeren igen.
Jeg afinstallere AVG og kan stadig ikke pinge, derefter fjerner jeg driveren, genstarter også kan jeg pinge printeren igen.
Her smider jeg intet på og bare genstarter maskinen, også kan jeg ikke fange printeren igen.

Mac computeren har ingen problemer, ligesom når jeg smider min egen PC på netværket, det skal siges de køre ren trådløst netværk og har en TDC homebox, som ikke har adgang til.

Jeg har prøvet at give printeren forskellige IP adresser også med DHCP uden held, har prøvet at slå firewallen fra uden held.

Min eneste tanke er at prøve at give maskinerne en statisk IP, men jeg er helt lost.
Min tanke er også at det muligvis kan være netværkskortet der blokere?

Håber i kan hjælpe, hvis det ikke giver mening, så sig endelig til :)

Mvh Denis
Avatar billede Fixx Nybegynder
17. juli 2015 - 12:35 #1
Skal lige siges, at pc'erne kan pinge hinanden uden problemer.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2015 - 16:40 #2
jeg ville vælge at blive på en viruskontrol. Men ellers:
1) afinstaller printer helt.
2) genstart
3) med din blivende viruskontrol og firewall, så installer printer
4) test - evt efter genstart
det er sandsynligvis printer der bliver blokeret i firewall-indstilling. Har du sat netværk til 'home' og ikke 'offentligt'?
Avatar billede Fixx Nybegynder
20. juli 2015 - 10:24 #3
Det er faktisk et godt spørgsmål, om netværket er sat til home eller offentlig, det må jeg lige undersøge.
Avatar billede Fixx Nybegynder
30. november 2015 - 09:43 #4
Fejlen skyldes at der var en ip adresse konflikt, men tak for dit svar.