Avatar billede webnord Praktikant
19. juli 2015 - 16:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Message Box i Excel

Hej NG

Sidder og fumler med excel.
Jeg vil gerne have at der kommer en meddelsesboks, hvis der kommer en værdi i en skjult celle eks. B4

nogen der kan hjælpe - evnt. VBA

/ Hans
Avatar billede natkatten Mester
19. juli 2015 - 18:00 #1
Jeg går ud fra, at der er en formel i den skjulte celle, ellers kan der jo ikke umiddelbart komme en værdi i cellen.

Men prøv med den VBA-kode, der skal sættes ind i arkets kodemodul:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Range("B4") <> "" Then
' Vis meddelelsen
MsgBox "Celle " & Range("B4").Address & " har fået en værdi.", _
vbInformation, "Servicemeddelelse"
End If

End Sub
Avatar billede natkatten Mester
19. juli 2015 - 18:52 #2
Fejlagtig -  fungerer ikke!!
Avatar billede webnord Praktikant
19. juli 2015 - 21:09 #3
Hejsa
Fungerer fin her hos mig, men hvis den skal se i et område får jeg fejl.
eks.
If Range("B4:B12") <> "" Then
osv.

/Hans
Avatar billede webnord Praktikant
19. juli 2015 - 22:46 #4
øv virker ikke ordentlig, den undersøger B4 ved hver indtastning - skulle blot komme med en advarsel en gang
/Hans
Avatar billede webnord Praktikant
03. august 2015 - 01:51 #5
Lukker