Avatar billede finb Ekspert
20. juli 2015 - 13:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bevise, at jeg HAR afsendt email ?

Jeg har sendt en email med en pdf af en PayPal-kvittering til PostDanmark.

PostDanmark siger, at de ikke kan se, at de har modtaget den.

Emailen ligger fint i min "sendt"-mappe.
Jeg har sendt et skærm-print (pdf) af min "sendt"-mappe til PostDanmark,
hvor mailen er tydelig - men PostDanmark siger,
at det ikke er tilstrækkeligt.

Jamen, hvordan skal jeg så bevise, at jeg HAR sendt emailen ?
Tak finb
20. juli 2015 - 13:42 #1
Hvad med at spørge Post Danmark, hvad de ønsker som dokumentation?
Avatar billede store-morten Ekspert
20. juli 2015 - 15:43 #2
I MS-Outlook er der muligheden før afsendelse, at gå i indstillinger og vælge:

Anmod om kvittering for modtagelse
og
anmod om kvittering for læsning.

Dette er dog ikke en garanti for at man får det.
Da, ikke alle mailservere og programmer understøtter kvittering for af afsendelse og modtageren kan fravælge kvittering for læsning.
Avatar billede jensenjs Juniormester
20. juli 2015 - 16:59 #3
En fræk løsning er at sende den med POST DANMARK og sende den anbefalet.

Det koster, men så har du din ryg 110% fri.

Har du en kvittering på at du har sendt den, og den ikke når frem til PostDanmark, så har de et problem, for du har kvitteringen.

De vil så i deres sædvanlige stil fortælle dig at så skal modtageren drages ind i det, og hvem er modtageren.

RIGTIGT, post dumnok!

Jeg har to gange, ja hele 2 gange igen skriver jeg 2=to gange
været ude for at "post dum-nok" har stået foran min hoveddør og ikke har kunnet aflevere en pakke da jeg var på arbejde.

Intellektet fra Post dum-nok skrev så den seddel man modtager når der ikke er nogen hjemme.
På sedlen som blev udfyldt lige ude foran min hoveddør skrev han:
Mit navn Korrekt
Post nr. Korrekt
Adresse forkert, han stod på adressen altså vidste han godt hvor han befandt sig, men ved gud og skaber om ikke "intellektet" virkelig skrev forkert.

Det tilgav jeg dog vedkommende.

Men jeg kan ikke tilgive at da jeg kom ned på posthuset, for at hente min pakke næste dag, så kunne de ikke finde pakken "sagde de", DE GAD IKKE LEDE.
Jeg gjorde opmærksom på adresse fejlen, så beholdt de ved gid sedlen.
Da jegsenere sendte en klage over den manglende pakke, så krævede de et nummer fra den seddel de selv havde beholdt.
Jeg mangler stadig min TV-serie på 6 DVD'er.

Det mest utilgivelige er at dagen efter da jeg kom hjem fra arbejde lå der en ny seddel med nøjagtig den samme fejl (jeg ventede flere pakkeri den periode)
Jeg tog sedlen med på arbejdet og kopierede den i normal størrelse, i A4 størrelse og i A3 størrelse, og i farver.

Jeg kom ned på posthuset, og så var den gal igen, helt som før, men denne gang var jeg "mentalt bevæbnet" og var parat.
De kunne ikke finde pakken lød det, så røg sikringen, og de fik en opsang, det fik alle til at lede efter pakken og tænk de fandt den.

For nogle måneder siden fik jeg endda en besked fra Post dum-nok om at jeg havde underfrankeret en forsendelse, jeg havde dog ikke brugt post dum-nok i evigheder til at sende noget som helst.
Jeg fik endda en advarsel, hvor der stod at jeg nu havde en anmærkning for underfrankeret post. Altså jeg var stemplet som en i post dum-noks register forbryder af den værste skuffe.

Jeg kontaktede dem, de var stejle, og holdt på deres idioti.
Jeg gjorde så deres arbejde for dem, og sendte dem den reelle adresse der havde afsendt pakken, og af byen havde et navn der kunne forveksles med mit gade navn, og først da erkendte de fejlen.

Og forrige gang jeg skulle modtage en lille pakke(den kunne være i postkassen), afleverede intellektet den i den forkerte opgang, og igen måtte jeg igang med detektivarbejdet forpost dum-nok.

Jeg ved ikke hvad jeg har gjort for at blive udsat for så megen inkompetence, men alt jeg har skrevet er sandt.
Og jeg har også beviserne på deres inkompetence, bortset fra den første adresse fejl, men resten har jeg og jeg gemmer det.

Mine historier er er en advarsel til dig om at tænke dig grundigt om, for de er totalt kolde over for kunderne.

Derfor dette råd om rent faktisk at sende kvitteringen anbefalet til post dum-nok, for på den måde vil de selv komme i problemer hvis de ikke kan "finde" kvitteringen bagefter.
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. juli 2015 - 19:03 #4
Hvilken SMTP udsender du dine emails igennem?

For at din outlook siger afsendt, er ikke = med den er modtaget hos post danmark.

At din outlook siger afsendt, betyder kun den ikke længere er på din pc/outlook.

Hvis f.eks. du udsender igennem tdc's smtp, så bør TDC kunne finde en smtp-log der fortælle de rent faktisk har modtaget den og hvad de efterfølgende har gjort med den.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2015 - 21:28 #5
Handler det om at bevise at en betaling er foretaget ?

Hvorfor sende en PDF fil med / af en kvittering fra Paypal. Hvis det er en betaling der er foregået igennem Paypal, er det på Paypal i "Historie" en oversigt med transaktionnummer der kan henvises til.
Avatar billede finb Ekspert
21. juli 2015 - 13:04 #6
Foreløbig tak alle,
ad 5/pixxel:

Nej, jeg skal kun bevise den DATO,
hvor jeg har emailet pdf af payPal-kvittering til
PostDanmark.

DATOEN står fint i min "sendt"-mappe.
Hvad gør man ?
Mvh finb
Avatar billede jensenjs Juniormester
21. juli 2015 - 16:27 #7
Har du fået en bekræftelse fra Post Danmark, altså en automatisk kvittering, det er noget stort set alle seriøse virksomheder giver.

Altså en, tak for din henvendelse eller noget med en vi bekræfter osv. altså en reel respons for modtagelsen, bare fra en eller anden hos Post Danmark.

så vidersend den.

Men ellers så gå ind i sendt post og videresend den til de der spørger efter et bevis, ved vidersendelse af en eksisterende email, kommer alt med også den tidligere sendte dato.

Kan du ikke sende den, så åben den og udskriv den, eller tag et billede af skærmen, (ja, jeg mener det)og udprint det og send det med posten, og igen gerne som anbefalet, selv om det koster. Det er ansvarsforflygtigelse der betegner dem desværre.

Men ellers udskriv den og send den med posten.
Avatar billede finb Ekspert
02. september 2015 - 12:05 #8
Alle send svar og få point
tak finb
Avatar billede jensenjs Juniormester
02. september 2015 - 18:42 #9
Jeg springer over.
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. september 2015 - 22:06 #10
Svar!