Avatar billede suksuksuk Novice
21. juli 2015 - 20:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2013, problemer med Exchange

Jeg har lige installeret Outlook 2013 på en helt ny maskine, og får denne fejlmeddelelse når jeg skal åbne Outlook:  "Der er ingen forbindelse til Microsoft Exchange. Outlook skal være online eller have forbindelse for at kunne udføre handlingen"

Maskinen er selvfølgelig på nettet, men jeg kan ikke gøre meget mere ved indstillingerne da Outlook blot lukker ned igen. Jeg kommer aldrig videre til indstillinger m.m.

Når jeg kører outlook /safe kommer jeg heller ikke videre.

Jeg har selvfølgelig prøvet at geninstallere et par gange, men uden held.
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. juli 2015 - 22:28 #1
Outlook 2003 er ikke kompatibel med windows 8.1.
Du kan forsøge dig kørsel i kompatibilitetstilstand.

Brows dig frem til exefilen, antagelig på følgende position:
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\Outlook.exe
Højreklik på filen, vælg "Egenskaber", dernæst på fanebladet "Kompatibilitet" hakker du af i feltet "Kør dette program i kompatibilitetstilstand for". Her vælger du så dit gamle styresystem.

Jeg ved ikke om dette vil kunne fungere, men det er værd at forsøge.

Hvis det ikke virker  for dig, og du ikke vil investere i en nyere udgave af Officepakken, så kan du frit hente "https://www.mozilla.org/en-US/thunderbird/download".
Den kan importere dine kontaktpersoner og gamle  mails fra en eksportfil lavet i din gamle Outlook.

Hvis det stadig driller, så kommer du bare igen.
/ptj_11
Avatar billede suksuksuk Novice
21. juli 2015 - 22:35 #2
Tak for svaret - men det er nu Office 2013 og ikke Office 2003 jeg har installeret, så den burde vel virke?
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. juli 2015 - 22:50 #3
Undskyl. Så gamle er mine briller da ellers ikke.
Hvad hvis du vælger at gå i kontrolpanelet/post, og der laver din opsætning?
Prøv lige det, og lad os høre, hvad det ender med.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. juli 2015 - 22:53 #4
Det lyder faktisk somom, at du har fået den sat til en exchange-opsætning. Der vil den kigge efter en Exchange-server, hvilket du sikkert ikke har på dit hjemmenetværk.
/ptj_11
Avatar billede suksuksuk Novice
22. juli 2015 - 15:55 #5
Tak for hjælpen, det virkede! Via kontrolpanelet kunne jeg lave en ny exchange-profil, og så klarede den selv resten derfra!

Smider du et svar?
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. juli 2015 - 17:39 #6
Velbekomme dig.
/ptj_11