Avatar billede MacJuul Nybegynder
22. juli 2015 - 21:17 Der er 1 kommentar

Pludselige problemer med WIFI/kabel

Hej alle,

Jeg har været væk fra min lejlighed i en uge, hvorefter jeg kom tilbage. Da jeg returneret var der ingen af mine apparater (bærbar og stationær) der kunne komme på nettet. Barbaren er koblet til routeren ved hjælp af WIFI og den stationære af kabel.

Jeg undrede mig og lavede en fejlfinding ved hjælp af Windows, bedkeden jeg fik lød på

"Enheden eller ressourcen (www.microsoft.com) er ikke konfigureret til at tillade forbindelser på port "World side web-tjeneste (HTTP)"

Jeg har ikke opdateret nogle af computerne siden jeg tog afsted og de begge kører med 8.1 og AVG... Jeg har forsøgt at genstarte routeren og har endda forsøgt at nulstille den og oprette netværket igen.

Jeg fulgte et tidligere råd fra en anden tråd med at køre ipconfig ved cmd, men der røg jeg tilbage til siden hvor jeg nulstiller routeren.

Håber nogen kan hjælpe, hilsen Jakob
Avatar billede grantland Novice
23. juli 2015 - 07:32 #1
tjek at din router levere en Ipadresse til din pc.

hvis den gør det. så er der forbindelse mellem router og pc. så er det enden forbindelse mellem router og internet modem fra din internet udbyder der er noget galt med eller forbindelsen fra internet modemet og ud mod udbyderen udstyr. men hvis du har forbindelse til routeren, vil det nemmeste tit være at ringe til din udbyder og bede dem om at tjekke din internet forbindelse.