Avatar billede sysop Juniormester
23. juli 2015 - 10:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjernskrivebord/RDP fra Mac til Windows server

Hej

Jeg kan uden problem lave en RDP fra min hjemmepc til alle mine servere og arbejdsstationer, men når jeg forsøger fra en Mac sker der absolut intet. Jeg har prøvet med både Cord og Microsofts RDP løsning.

Jeg har ingen VPN forbindelse hvilket ikke er nødvendigt når jeg benytter min Windows pc til RDP.

Jeg har også forsøgt at slå firewall helt fra på min arbejdsplads men lige lidt hjælper det.

Nogen som har erfaring med den slags??
Avatar billede komputerdk Mester
23. juli 2015 - 13:12 #1
Virker det fra andre enheder (som ikke er på dit arbejdsnetværk?)

Det kræver jo umiddelbart at du åbner for porte på den router som styrer netværket på dit arbejde - det kræver normalt du er på samme netværk for at det virker - eller port 3389 er åben.

alternativt er der fx Splashtop, teamviewer
Avatar billede sysop Juniormester
23. juli 2015 - 13:24 #2
Ja som sagt virker det på min pc(Bærbar). Der kan jeg komme på fra alle steder uden problemer. Jeg har åbnet de porte der skal til for en PC kan tilgå netværket. Men skal det vare andre porte når man kører Mac op imod??  3389 er åben.

Teamviewer er for langsomt til at jeg gider arbejde med det.
Avatar billede sysop Juniormester
28. juli 2015 - 20:19 #3
Fandt selv en løsning. Kørte åbenbart på en meget gammel RDP løsning. Den nye er vildt genial og virker perfekt. Kan findes i App store.