Avatar billede barth Professor
23. juli 2015 - 10:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 ikon til reservering

Jeg kører Windows 8.1. Den 29. Juli kommer Windows 10, og det er et år gratis at opdatere fra 7 og 8.

Der skulle være et Windows ikon nederst i proceslinien man kan trykke på for at reservere en opdatering.

Men det ikon har jeg ikke selv om computeren er fuldt opdateret med Windows Update.

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg får ikonet til opdateringen?
Avatar billede barth Professor
23. juli 2015 - 14:48 #2
Tusind tak. Men jeg synes ikke der er nogle af de årsager jeg kan nikke til. Jeg kører Windows Update, og det er helt klart en legal Windows 8.1 jeg har, da den fulgte med computeren.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2015 - 15:10 #3
I forklaringens nørdede del er sidste linje i scriptet
schtasks /run /TN "\Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig"
Den linjen kan du prøve i en kommandoboks (kør som administrator).
Avatar billede barth Professor
23. juli 2015 - 16:01 #4
Hej igen. Det så jeg godt, men jeg er ikke SÅ trænet at jeg tror jeg kan finde ud af det. Desværre.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2015 - 16:27 #5
Så må du vente en måned (ca) længere end dem, der er først i køen. Win10 kommer jo i alm Update når de første har fået muligheden.
Avatar billede barth Professor
23. juli 2015 - 16:59 #6
Tusind tak Claes. Det vil sige, at jeg kan under alle omstændigheder få opdateringen. Der går blot lidt længere? Det er jo ikke noget problem. De kloge anbefaler også, så vidt jeg ved, at man ikke skynder sig. For der er altid nogle små fejl som så bliver rettet.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2015 - 17:06 #7
Den vil komme til alle - og som du selv nævner, så kan der være fordel i at ligge lidt forsinket mht indlæsningen. Jeg har selv 2 maskiner til opdatering. Den ene er testmaskine med en driverfejl i lyd - kan win10 klare den, så opdaterer jeg også min arbejdsmaskine.
Avatar billede barth Professor
23. juli 2015 - 17:13 #8
Tak for hjælpen Claes.
Hilsen Hans
Avatar billede barth Professor
13. august 2015 - 12:20 #9
Nu er det lykkedes mig at få entet programmet som ISO fil på en anden computer, som jeg har omdannet til en exe fil og installeret med succes.
Avatar billede barth Professor
13. august 2015 - 12:21 #10
Nu er det lykkedes mig at få entet programmet som ISO fil på en anden computer, som jeg har omdannet til en exe fil og installeret med succes.