Avatar billede Gitkob Nybegynder
23. juli 2015 - 13:40 Der er 4 kommentarer

PC hænger efter windows opdatering på 100%

Hej
Windows opdatering står på 100% - nu igennem 1 døgn - hvordan lukker jeg denne/afbryder ? - kan ikke logge ind på computeren..
Vi bruger windows 8

Har prøvet at tvangslukke computeren - men den starter op i samme billede - blå skærm...

Mvh
Gitte
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2015 - 14:22 #1
Start og tryk på F8 gentagne gange. Så skulle der vises en menu, hvor du bla kan vælge at starte fejlsikret med netværk. Gør det, og gå til kontrolpanel og vælg gendan. Så kan du vælge et gendannelsespunkt til lige før opdatering blev forsøgt installeret. Så skulle den fungere normalt bagefter.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2015 - 18:23 #2
Start og tryk på F8 gentagne gange

#1 Det kan man ikke i windows 8. Med mindre man har aktiveret F8 funktionen - men det står ikke på microsoft hjemmeside hvordan man gør det.

http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/enable-the-f8-key-in-windows-8/

Youtube, se 1.25 min inde i video
https://www.youtube.com/watch?v=CkGX3hOHgUo
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2015 - 18:24 #3
Hvis det lykkes at få adgang til computeren så nulstil update - det plejer at hjælpe på windows 8.
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/971058
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2015 - 18:57 #4
Altså, hvis det ikke virker med F8, så skal du starte win normalt jf pixxel, og så give win mulighed for at starte på den måde, så du kan rette fejl. Det tror jeg så ikke helt på.
Alternativet er at boote på den gendannelses-cd(usb) som du har lavet. Mangler du den, så find en ven med samme win-version og lav en nødstart fra den maskine, og kør den på din. Så kan du gendanne til tidligere stadie derfra, og så virker maskinen.