Avatar billede komputerdk Mester
23. juli 2015 - 13:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel 2007 filter - kan ikke filtrere?

jeg har et excelark med ret mange rækker - tanken var at bruge filter til at rette fejl.

Data er sat ind som værdier

I filteret kan jeg se en fejl #Navn? - men hvis jeg vælger den , så finder den ikke nogen linjer...

Men hvis jeg vælger ORDER og (Tomme) så kommer den frem..

jeg har prøvet at lave filter på alle kolonner og kun på der hvor data - men intet held..

http://peecee.dk/uploads/072015/excel_FEJL.jpg
Avatar billede store-morten Ekspert
23. juli 2015 - 15:55 #1
#Navn? Vises når der er en fejl i en formel.

Du kan bruge "Fejlkontrol" til af finde dem.

Fanen: Formler --> Formelrevision --> Fejlkontrol
Avatar billede komputerdk Mester
24. juli 2015 - 10:58 #2
Det er værdier - det er mere pointen at den er på listen når man vil filtrere, men data vises ikke... det kunne også godt være der stod 0
Avatar billede store-morten Ekspert
24. juli 2015 - 13:31 #3
#Navn? Vises når der er en fejl i en formel, så det kan ikke være en værdi?

Så "fejl" skal rettes før: Data er sættes ind som værdier

Når data sættes ind som værdier, sættes fejl meddelser, ind som fejl meddelser (Tekst) uden mulighed for at se formlen.
#NAVN vil opfattes som: Ikke-genkendt tekst
Avatar billede komputerdk Mester
07. august 2015 - 06:08 #4
Men jeg oplever det også hvis jeg har en liste med 17000 rækker , jeg markerer alt og laver et autofilter og hvis en af linjerne står ordrenummeret til 0 - så kan jeg se den i dropdown på filteret, jeg vælger 0 , men rækken med 0 vises ikke :(

Tanken var at min kollega bare satte et filter på 0, fejl etc så de kunne rettes.

#navn kan jeg nemt undgå med en hvis(er.fejl(celle)=sand;"skal rettes";lopslagsformel og så videre)) - det var mere at der kommer noget med på filterlisten man kan vælge , men data kommer ikke frem :(

Det er formodentlig en bug i 2007 eller en patch der mangler, men der skal laves dispensationsansøgninger og alt muligt gøjl for at få installert 2010 (og 2013 er sikkert umuligt)
Avatar billede komputerdk Mester
26. oktober 2015 - 17:49 #5
Det er åbenbart en fejl i Excel 2007  når datamængden bliver for stor :(