Avatar billede hubertus Seniormester
24. juli 2015 - 10:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cursor placerng i en inputbox med defaultværdi

Er det muligt ved en inputbox at gøre inputboxen aktiv efter default værdien?

eks.  userinput = Application.InputBox("Skriv fakt. nr ", "NR", "xxxx-", Type:=1)

det giver en inputbox, hvor xxxx- er markeret. Jeg ønsker istedet at cursoren står lige efter -, således at der kan indtastes tal. giver det mening?
Avatar billede natkatten Mester
24. juli 2015 - 12:02 #1
Man skal passe på med at sige, at det ikke er muligt, men jeg tror ikke, at du kan gøre dette vha. Application.InputBox. Du skal lave din egen løsning vha. en Userform med en tekstboks, hvor den forudfyldte tekst medtages.

I øvrigt vil du få en fejl i dit typevalg, idet type 1 kun accepterer tal. Hvis "xxxx-" skal medtages, så skal du sætte typen til 2.
Avatar billede komputerdk Mester
24. juli 2015 - 12:18 #2
var den nemme løsning ikke at skrive at de skal skrive det efter xxx
og så lave strengen om..

userinput = Application.InputBox("Skriv fakt. nr xxxx-", "NR", "xxxx-", Type:=1)

userinput = "xxxx-" & userinput
Avatar billede hubertus Seniormester
24. juli 2015 - 13:10 #3
#1 den løsning kan ikke bruges da den ikke understøttes af sproget i vores ERP system - desværre. XXXX står for tal derfor type:=1.

#2 Den løsning er ikke så heldig, da det skal være muligt for brugeren at ændre værdien.
Avatar billede hubertus Seniormester
23. september 2015 - 08:37 #4
Lukker