Avatar billede Mikkel2b Novice
24. juli 2015 - 17:23 Der er 2 kommentarer

kan ikke tage 16:9 billeder [ canon EOS 70D ]

hvis jeg bruger manuel-funktionen eller c,b,av,tv,p
og setter den til 16:9 virker det kun hvis jeg bruger liveview men det virker ikke med søgeren ellers bliver det 4:3/3:2 format

hvis jeg bruger auto,blitz-fra,ca,scn kan jeg ikke ænder det til 16:9 og hvis jeg bruger liveview/søgeren bliver alle billeder men disse funktioner bliver de 4:3/3:2 format

hvad kan jeg gøre
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2015 - 22:16 #1
Hvis du er på Facebook så prøv at stille dit spørgsmål Her !
https://www.facebook.com/groups/Rundt.om.CANON.fotoudstyr/
Avatar billede dosmer Nybegynder
19. september 2015 - 00:04 #2
Du kan kun indstille billedformatet til live view. Se side 228 i brugervejledningen:
»De indstillelige funktioner i denne menu anvendes kun til Live view-optagelse. De virker ikke [til] optagelse via søgeren (indstillingerne bliver ugyldige).

Så hvis formålet er at fremvise billederne direkte fra kameraet på en HD-fjernsynsskærm uden sorte felter i hver side, er der ingen vej uden om at optage i Live view.
Med mindre du kan gå igennem en videoafspiller, der kan zoome billederne - jeg aner ikke om det kan fungere.

Ellers må du importere billederne til et fotoprogram og beskære dem, inden du fremviser dem.