Avatar billede kourinsu Nybegynder
25. juli 2015 - 01:17 Der er 3 kommentarer

DD-WRT - linke AP til router. Wifi ryger.

Hej

Jeg har en router (fra TDC) stående i kælderen og gennem en nedlagt skorsten, har jeg ført et netkabel op på loftet, hvor det er koblet på en WAP54G med dd-wrt.

WAP54G'en skal naturligvis bruges til at give Wifi i hele huset.

Jeg har gjort, som man skulle (http://lab.stefanoperna.it/archives/tutorial-2/networking/linking-dd-wrt-routers-with-dhcp-forwarder-option/) - og det virker umiddelbart fint. Lige indtil jeg kobler de 2 enheder sammen med et kabel. Så ryger wifi-forbindelsen på WAP'en (den er stadig synlig, men jeg kan ikke logge på).

Kobler jeg kablet fra og genstarter WAP'en, så kører det fint igen.

Hvad pokker sker der mon?
Avatar billede zagger Juniormester
26. juli 2015 - 19:46 #1
Kører de på forskellige kanaler?
Avatar billede kourinsu Nybegynder
27. juli 2015 - 13:07 #2
Ja - men jeg har nu fundet "fejlen". Jeg havde koblet de 2 enheder sammen via en switch i midten. Det fungerer åbenbart kun, når de 2 enheder er koblet direkte sammen.
Avatar billede zagger Juniormester
27. juli 2015 - 14:57 #3
Det lyder mystisk. Jeg har også et access point koblet til mit netværk med en switch som mellemled, og det setup burde ikke give problemer.