Avatar billede stanleydk Nybegynder
25. juli 2015 - 14:00 Der er 4 kommentarer

Microsoft Onedrive

Hej.
Jeg ville begynde at bruge Onedrive til backup af mine billeder taget med min IPhone.
Jeg har hentet deres IOS App Onedrive det virker ret godt.. Men men men...
Når jeg uploader en serie billeder af 20stk eksempelvis, er det kun nogleaf billederne som bliver uploadet 1:1.
Mange af billederne kommer helt ned og fylde 1-200kb istedet for 3mb..
Hvorfor gør den det ?

Håber at der sidder en venlig sjæl herinde som har et svar på dette..
På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2015 - 14:50 #1
det typiske er, at serveren har det fulde billede, men at pc/tablet kun har en lille kopi til visning, og først henter det fulde billede når det åbnes. Så kun hvis filstørrelsen, når du ser på onedrive via browser, er for lille, så er der problem.
Avatar billede stanleydk Nybegynder
25. juli 2015 - 17:36 #2
Tak for svar claes57.
Det var også min tanke som du skriver her..
Men mange af billederne fylder 1-200kb på serveren via Browser fra PC. Så det er noget galt :(
Avatar billede stanleydk Nybegynder
25. juli 2015 - 17:36 #3
Og det er også MEGET tydeligt at se på billederne, at de har mistet noget opløsning.. De er blevet komprimeret..
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2015 - 18:14 #4
jeg har så sat 'systemet' til selv at uploade løbende. Og på pc har jeg i onedrive indstillinger / flere oplysninger / gå til pc-indstillinger (jeg er på win8.1) så i filmrulle valgt 'upload i bedste kvalitet'.
Der har aldrig været tab af kvalitet.