Avatar billede eiken Nybegynder
25. juli 2015 - 19:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Cloning af HD.

Jeg skal lave en kopi af min Windows installation (XP) til en anden HD.
Hvilket program er bedst og gerne gratis ?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2015 - 09:10 #1
http://clonezilla.org
Og lige netop i denne kategori af programmer er der ikke noget 'bedst'. Enten laver de en 1:1 kopi, eller også dur de ikke. Der er dog forskelle i brugerinterface og sprog. Så det er et spørgsmål om smag.
Avatar billede eiken Nybegynder
26. juli 2015 - 13:56 #2
Der er dog forskelle i brugerinterface og sprog
Kan jeg få noget på dansk, mit engelsk er ikke så godt.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2015 - 15:00 #3
Jeg synes ikke at have mødt oversat program. Men du kan få en dims til usb-porten, hvor du bare sætter gammel og ny disk (de skal så være ens i kapacitet, gætter jeg på)
http://www.edbpriser.dk/lagringskabinet/delock-dual-docking-station-sata-hdd--usb-30-with-clone-function-id-7044961.aspx
Ellers kontakt en lokal teknisk skole (sæt et opslag op). Der er sikkert en studerende, der kan klare det for en times løn.
Avatar billede eiken Nybegynder
27. juli 2015 - 04:48 #4
http://www.edbpriser.dk/lagringskabinet/delock-dual-docking-station-sata-hdd--usb-30-with-clone-function-id-7044961.aspx
UPS !!!
Virker kun på SATA diske. Min Windows installation (XP) ligger på en 40 GB Maxtor ATA Harddisk.
Og skal gerne kopieres over på en SATA.

:)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2015 - 05:51 #5
Se i lokalavisen, om der ikke i de små annoncer bagerst er en nørd, der tilbyder assistance.
Avatar billede eiken Nybegynder
02. august 2015 - 12:43 #6
Nej sådan unge menesker bor der ikke her.
Dem som bor her har hovedet fuld af Fisk og Olie, Computer kan de ikke finde ud af.
Godt jeg ikke kommer herfra (Esbjerg).
Jeg kommer fra Danmark. Danmark, Fyn Og Jylland.

:)
Avatar billede eiken Nybegynder
02. august 2015 - 13:49 #7
http://clonezilla.org/  Der er 3 forskellige programmer
CPU architecture  amd64
CPU architecture  i586
CPU architecture  i686-pae

Min CPU er en Pentium 4 3Ghz med 1-Kerne.
Hvilket af de 3 skal jeg bruge ? ? ?

:)
Avatar billede eiken Nybegynder
02. august 2015 - 14:18 #8
#6  Skulle ikke være et svar.

Undskyld !!!
Avatar billede claes57 Ekspert
02. august 2015 - 14:39 #9
CPU architecture  i586
og hvis du har cd-drev, så hent iso-filen, som kan brændes til en boot-cd.
Avatar billede eiken Nybegynder
06. august 2015 - 01:32 #10
Hvor finder jeg iso-filen ?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. august 2015 - 06:32 #11
http://clonezilla.org/downloads/download.php?branch=stable
Vælg nu CPU og så iso, og klik download.
Avatar billede eiken Nybegynder
14. oktober 2015 - 00:22 #12
Det blev en underlig kolning.
jeg kunne vælge  disk til disk  eller  partion til partion.
  Jeg skal klone en 40 gb HD (20gb windows, 10gb tools, 10gb andet) - Til en 1 TB HD -
Både disk til disk og partion til partion gav mig et C-drev på 5-600 gb.
Det var ikke vellykket.

Læg svar og få point  TAK for hjælpen !
Avatar billede claes57 Ekspert
14. oktober 2015 - 10:38 #13
Bare luk selv.