Avatar billede SaraPaulsen Nybegynder
26. juli 2015 - 03:00 Der er 10 kommentarer

Lydløst tastatur.

Hej.
Jeg vil meget gerne købe et nyt tastatur til min kæreste, da jeg er ved at gå til når han sidder oppe hele natten og spiller.
Tastaturet skal gerne være så lydsvagt som muligt og gerne være behageligt for ham at sidde ved i længere tid.
Prisen skal gerne ligge omkring 300kr ( + - 100kr )

Er selv ikke så klog på alt sådan noget, så det er nok klogest og spørge om hjælpe :)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2015 - 03:23 #1
Hmm - hvis han er en rigtig spillefugl, så koster et tastatur mellem 900 og 1500 kr. - men det med lydsvage tastetryk er nok sværere :-) - kan du ikke bede ham om at købe et par ørepropper til dig - eller gå et andet sted hen i huset :-)
Avatar billede SaraPaulsen Nybegynder
26. juli 2015 - 04:09 #2
Synes bare jeg havde læst noget om et logitech som var lydsvagt og som ikke kostede så meget, har prøvet og Google men kan slet ikke finde noget.
Har prøvet med ørepropper men de virker desværre ikke særlig godt, og vi bor i en et værelses, så han kan ikke sådan lige flytte sig :)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2015 - 04:51 #3
Så er det "op ad bakke" - men prøv at kontakte Computer City f.eks. og spørg om de har et lydsvagt tastatur  - jeg tror desværre, at du stadig kan høre det :-(
Avatar billede finb Ekspert
26. juli 2015 - 14:16 #4
Der findes en lille laser-sender
på størrelse med en mobil.
Den står lodret på bordet og
sender et laserbillede af et "tastatur" ned
på bordpladen foran dig.
Når dine fingre rører et "bogstav",
ser "mobilens" øje, hvad du skriver.
eller:
Træ-bordplader lyder uens, når du tapper overalt på overfladen.
Der findes en mikrofon, som du klemmer på træ-bordpladen.
Den kan høre forskel på, hvor på bordpladen, du taster,
og omdanner lyden til "tastetryk".
Så det larmer ikke mere, end I trykker med fingrene.
Avatar billede AndersKT87 Novice
26. juli 2015 - 14:39 #5
Jeg arbejder en del med programmører, og de vælger altid en PC, MEN med et appel tastertur. Det virker til at det er rigtig god kvalitet og så er det utrolig lydsvagt... Men måske ser det lidt dumt ud med appple tastertur til en alm. pc? ;-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. juli 2015 - 15:40 #6
Avatar billede SaraPaulsen Nybegynder
26. juli 2015 - 18:59 #7
Haha han vil ikke have jeg bruger så mange penge på et nyt tastatur til ham, men jeg siger hvertfald mange tak for hjælpen :)
Avatar billede finb Ekspert
28. juli 2015 - 13:21 #8
Hvem giver du point ? Mvh finb
Avatar billede SaraPaulsen Nybegynder
28. juli 2015 - 13:49 #9
Det må nok blive jensenjs.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. juli 2015 - 14:33 #10
Behold du bare points selv