Avatar billede vagn-ove Nybegynder
26. juli 2015 - 19:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lægges 2 partioner på løst drev sammen til en partion?

Hej
jeg har en harddisk som er partioneret i 2 drev som hver for sig er for små.
Hvordan lægger jeg dem sammen til et drev - som igivet fald vil blive på 250 GB.

vagn ove
Avatar billede Xenu Juniormester
26. juli 2015 - 21:23 #1
Kontrolpanel\System og sikkerhed\Administration \Computeradministration \Diskhåndtering

Der kan du højreklikke på et drev og ændre lidt på dine partition. Du slipper nok ikke for at flytte rundt på dine filer.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juli 2015 - 21:26 #2
Er der noget på der skal gemmes? Ellers slet den sidste pertitio i diskhåndteringen og udvid den første partition
Avatar billede Skifter24 Praktikant
27. juli 2015 - 12:19 #3
hvilket styresystem har du ?
Hvis du har windows7. Så gå til start skriv part og find der hvor der står "Opret og formater HarddiskPartitioner"
På win8 eller derover. Skal du holde Windows knappen på dit tastatur nede, mens du trykker på s Der dukker en søgebar op i højre side, hvor du kan skrive Part
Derinde finder du alle dine partitioner.
Find dem du gerne vil føre sammen.
Som (poko1)(2#)siger. SKAL du flytte alt indhold du vil beholde over på en anden enhed da denne guide vil slette ALT!!!
Det er noget tid siden jeg har rodet med harddisk partitioner. Men jeg mener der er nogle regler.
Eks. Kan du så vidt jeg husker, IKKE slette det drev som dit styresystem ligger på. Det er som regel C: Drevet.
Men lad os sige at du ud over C: Drevet, har to andre partitioner der hedder E: og F:
Så kan du i partitioner, slette begge drev.
Der vil så komme en visuel boks som indikere at du har du noget plads som ikke har et DREV.
Der højrer klikker du på den tomme plads. Hvis du vil have den tomme plads over på dit C: Drev. Skal du nu højreklikke på dit C: Drev og trykke på "Udvid Volume". Din pc vil automatisk udregne hvor meget du kan udvide C: med...
Avatar billede Skifter24 Praktikant
27. juli 2015 - 12:22 #4
HOV!! Jeg har lige en ændring til denne tekst.
Men lad os sige at du ud over C: Drevet, har to andre partitioner der hedder E: og F:
Så kan du i partitioner, slette begge drev.
Der vil så komme en visuel boks som indikere at du har du noget plads som ikke har et DREV.
Der højrer klikker du på den tomme plads. Hvis du vil have den tomme plads over på dit C: Drev. Skal du nu højreklikke på dit C: Drev og trykke på "Udvid Volume". Din pc vil automatisk udregne hvor meget du kan udvide C: med...
-----
Du skal selvfølgelig ikke højreklikke på den tomme plads hvis du vil føre det sammen med C:drevet.. Når din partition er slettet, kan du bare højreklikke på C: og udvide partitionen...
Giver det mening ?  :)
Avatar billede Skifter24 Praktikant
27. juli 2015 - 12:44 #5
Jeg har lige været inde selv for at sikre mig at jeg har husket rigtigt.. I samme anledning optog jeg hvad jeg gjorde og lagde på youtube...
Filmen er ved at blive behandlet p.t Men så snart youtube er færdig med det, vil den blive lagt online via dette link: https://www.youtube.com/watch?v=PvacOEjqDQQ&feature=youtu.be

Hvis guiden er for bøvlet. Kan man se på filmen hvordan man gør.
(så er man også helt sikker på man ikke laver fejl)..
Avatar billede Skifter24 Praktikant
27. juli 2015 - 13:00 #6
NÅ!
Her er linket til filmen :P

https://www.youtube.com/watch?v=eZ4MvTe9z6w
Avatar billede poko1 Ekspert
27. juli 2015 - 13:25 #7
Den direkte vej til diskhåndteringen
http://gratisupload.dk/f/8sqjaab6f0/
Avatar billede Skifter24 Praktikant
27. juli 2015 - 14:29 #8
hvad er forskellen? :P
Avatar billede poko1 Ekspert
27. juli 2015 - 15:24 #9
Hvad er forskellen på #2 ???
Avatar billede Skifter24 Praktikant
27. juli 2015 - 18:17 #10
Beskrivelsen.?
Vi er jo begge ude i det rigtige :)
Men det er 1# jo også. Så pointet burde gå til ham.
Jeg ville blot lave en lidt mere detaljeret forklaring, da det er data vi har med at gøre...
Avatar billede vagn-ove Nybegynder
28. juli 2015 - 00:38 #11
Hej Skifter

Tak for hjælpen - jeg har netop lagt en løs harddisk om fra 4 små partitioner, så der nu er samlet 465 GB.

Det gik fuldstændig smertefrit!!!!

Endnu en gang tak.

vagn-ove