Avatar billede Anni1970 Nybegynder
26. juli 2015 - 22:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overspilning af bånd fra Sony Digital Handycam til dvd

Hej alle.

Har lige været i USA og optaget 1 time på 1 bånd og 25 minutter på et andet af vores uforglemmelige tur. Vil ikke længere lægge beslag på min eksmands tid til at hjælpe med at spille filmene over på DVD. Er der nogle, der vil byde ind på denne opgave, og hvad koster det? Jeg har kameraet og tilhørende ledninger. PÅ båndene står der ME DVM60, mini DV.

Jeg bor i Smørum, og kommer til København hver dag. Er der nogle, der kender et sted, eller vil byde ind på opgaven ?

Bedste hilsner
Anni
27. juli 2015 - 00:44 #1
HEJ Anni,

Tror du, hvis du får en forklaring, hvor 2 + 2 forklares hvorfor det bliver 4 (eller sagt lidt mere direkte, hvad du skal gøre, trin for trin og alle de tekniske fraser holdes til et minimum), at du kan gøre det selv .

Årsagen er at jeg bor lidt for langt til at jeg kan komme til København, og skulle jeg "forvilde" mig til KBNVN, må jeg bo på hoteller eller på vandrehjem (det på Amager skulle være ganske udmærket har jeg ladet mig fortælle - bortset fra det.. )

Dit video-kamera:  Hvilket fabrikat og har det en type-betegnelse (se evt. typenummer og serialnummer ) - ofte et lille kvadratisk mærkat i bunden ....  ?

Får jeg disse numre - kan jeg hjælpe dig herfra et godt stykke på vejen, da jeg da ved hvilket kamera du har og de tekniske data fra samme kamera vil give mig en (rigtig god) ide om hvad der skal gøres.

For 2 år siden gendannede jeg professionelle TV-tapes (gamle typer) til DVD/CD-data, så jeg ved hvad der skal gøres.

Kristian

(boende : Langt væk fra København)
Avatar billede Anni1970 Nybegynder
27. juli 2015 - 06:28 #2
Hej Kristian.

Sikke en skøn start på dagen,- ja, det tror jeg godt, jeg kan, det er utrolig pænt af dig,- så kunne jeg en gang for alle få det lært, det ville være så herligt. Men du rammer hovedet på sømmet, de beskrivelser det er lykkedes mig at finde har alt for mange "teknikerord", så en forklaring i harehøjde vil være perfekt.

Jeg starter lige på job efter vores rejse i dag, så når jeg kommer hjem i aften, så skriver jeg igen med detaljerne du beder om.

Jeg skal lige have sat mig ind i, hvordan det med points her virker, så det også er på plads.

Tusinde tak igen.

Bedste hilsner
anni
27. juli 2015 - 18:04 #3
HEJ IGEN,

Jeg forventer, at det her projekt nok kommer til at medføre, at vi får en del korrespondance med fil- og/eller billed-overførsler. Derfor er dette medium (experten.dk) ikke det mest velegnede (ikke billedoverførsler og ikke fil-ditto), så brug min privat-mail istedet. Den er:  snestrup2000@yahoo.dk

Hilsen

Kristian
Avatar billede Anni1970 Nybegynder
27. juli 2015 - 20:46 #4
Hej Kristian - jeg skriver dig lige en mail på din private mailadresse :-) bedste hilsner Anni