Avatar billede Peraaskov Nybegynder
27. juli 2015 - 12:24 Der er 7 kommentarer

Hvilken pc - 4K i teamviewer

Hej Eksperter,

Jeg har igennem mit arbejde brug for en hjemme pc. Jeg skal primært arbejde i autocad som ligger på min computer på kontoret. Dette forestiller jeg mig foregår igennem fjernstyring/teamviewer, da det er nemt ift. filer og udskrivning. På kontoret kører jeg en opløsning der hedder 3840x2160.

På min nuværende hjemme pc, hvor opløsningen er mindre, bliver det noget underligt fnidder-kvalitet igennem teamviewer. Jeg forestiller mig det er pga. opløsningen er forskellig. Jeg kan få en bedre opløsning ved at tage dele af skærmen, men jeg skulle gerne have det hele med.

Jeg vil derfor gerne finde en forholdsvis billig pc med optimal skærm, som kan løse min opgave. Da den skal stå i stuen, har den hjemmegående chef sagt at det ikke skal være noget stort monster af et hightower. Den skal efter hendes mening faktisk ikke eksistere. :)

Kan i hjælpe?

PS. Den skal helst være med SSD.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2015 - 13:21 #1
pc med brugbart grafikkort - diskret placeret. Trådløs tastatur/mus og pc koblet på tv med 4k opløsning.
tv fx 42" til 4400kr https://www.dustinhome.dk/product/5010785444/42pus7809
Avatar billede Peraaskov Nybegynder
27. juli 2015 - 13:28 #2
Nu var det ikke så meget skærmen jeg manglede, men mere pc'en. Men ellers tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2015 - 17:28 #3
Så er det bare at finde et grafikkort til nuværende pc (stationær?). Godt 500kr giver et uden blæser. Da din programafvikling sker Remote, så behøver du ikke de store kræfter lokalt - den skal bare vise kopi af skærmbillede.
Avatar billede Peraaskov Nybegynder
28. juli 2015 - 09:36 #4
Det er desværre ikke en stationær, men en bærbar.
Men skal jeg så bare finde en stationær uden de store kræfter og så opgradere den med et grafikkort? Og kan jeg i så fald vælge et kabinet i en lille størrelse, eller hvordan sikre jeg mig at grafikkortet passer i?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2015 - 11:43 #5
man skal bare google det rigtige - knap 800kr, og du bliver på din bærbare. Høj WifeAcceptanceFactor.
http://www.proshop.dk/Grafikkort/StarTech.com-USB-3.0-to-4K-DisplayPort-External-Multi-Monitor-Video-Graphics-Adapter-ekstern-videoadapter-2469114.html
Avatar billede Peraaskov Nybegynder
30. juli 2015 - 23:35 #6
Kan man så bruge den, selvom man ikke har USB 3 på sin bærbare?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2015 - 04:56 #7
De har vel bare lavet den til usb3 for at få den hurtigste grafik. Til dit skærmbrug vil det sikkert være rigeligt med usb2. Test, og returner hvis den ikke kan opfylde behov.