Avatar billede tim_p Nybegynder
27. juli 2015 - 21:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Firefox bliver ved at åbne gamle faneblade

Siden jeg installerede Firefox sidste gang, er det begyndt at huske hvilke faneblade og sider jeg havde åbne, da jeg lukkede det ned, og så åbne dem, hver gang jeg starter browseren.

Jeg kan ikke finde nogen indstilling til at slå det fra bortset fra at under Generelt -> "Når Firefox starter:" står som det skal, nemlig "Vis min startside".

Er det mig der har misset noget??
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. juli 2015 - 22:46 #1
Hvis det er den  nyeste FF så
vælg indstillinger
Vælg generelt
I emnet "Når firefox starter"
vælg enten vis min start side
eller
vælg Vis en blank side
Avatar billede tim_p Nybegynder
27. juli 2015 - 23:46 #2
Kan godt være jeg ikke formulerede det helt tydeligt, men den indstilling står allerede på "Vis min startside" - som jeg gerne vil have den til.
Avatar billede dompap Novice
28. juli 2015 - 00:55 #3
Sjovt nok - eller snarere pudsigt nok - havde jeg samme problem bare omvendt. FF "glemte" hele tiden mine sider - og det samme gjorde sig gældende i IE. Problemet forsvandt efter 2 genstarter af pc, men nogen decideret sammenhæng fandt jeg aldrig :O(
Har du samme problem i IE og er FF opdateret til nyeste version ?

/Dompap
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. juli 2015 - 09:53 #4
Jo du har formuleret dig korrekt, en smutter fra min side.

Men jeg har søgt lidt på problemet og det ser ud til at FF ikke gemmer dine indstillinger.

En løsning kunne være denne.

"hello, you have a user.js file in your profile folder which might cause problems by prohibiting that certain preferences are saved across browser sessions. please go to the firefox menu ≡ > help ? > troubleshooting information, click on profile folder/show folder and close all firefox windows afterwards. a windows explorer window should open up - in there delete the file named user.js and relaunch the browser."

https://support.mozilla.org/en-US/kb/how-to-fix-preferences-wont-save
Avatar billede tim_p Nybegynder
28. juli 2015 - 10:57 #5
Det virkede! Tak! Du smider bare et svar
Avatar billede tim_p Nybegynder
28. juli 2015 - 10:59 #6
Dompap: Jeg så slet ikke din kommentar. Det er den nyeste version af FF. Testede det ikke i IE.
Avatar billede dompap Novice
28. juli 2015 - 11:59 #7
Helt i orden. Det var jo i og for sig heller ikke en kommentar du kunne bruge til så meget :O)
Godt at jensenjs kunne træde til!
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. juli 2015 - 12:09 #8
Jeg springer over behold bare point :-)
Avatar billede tim_p Nybegynder
11. august 2015 - 18:15 #9
Tak