Avatar billede The_Dip Nybegynder
27. juli 2015 - 21:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt Grafik kort til Gammel computer!

Hej

Jeg vil gerne have noget mere liv i min gammel computer, og derfor vil jeg gerne have udskiftet mit gamle grafikkort med et nyt! mit problem er så at min pc er 8 år gammel.! og jeg har ingen ide om hvad for et nyt grafikort man kan sætte i sådan en gammel pc?!

Her er lidt info om den:

Operating System:
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1

CPU:
Intel Core 2 Quad Q6700 @ 2.66GHz

Motherboard:
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD MS-7235 (CPU 1)

RAM:
4,00GB Dual-Channel DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)

Strøm:
cooler master 1200w

Mvh
Martin
Avatar billede Slater Ekspert
27. juli 2015 - 21:49 #1
PCIexpress er forud- og bagudkompatibelt, så du kan sådan set putte ethvert grafikkort i, der bruger PCIe, hvilket er nærmest alle i dag.

Dog er det kun PCIe version 1 der er på bundkortet, så det giver nogle kraftige begrænsninger i hastighed, hvis du putter et nyere kort i. Det er umuligt at sige præcis hvilket kort der vil komme tættest på at udnytte PCIe 1 fuldt ud uden at blive begrænset, men det er ikke noget særlig godt.

Hvad har du da i nu?
Avatar billede The_Dip Nybegynder
27. juli 2015 - 21:59 #2
Jeg har et 1023MB NVIDIA GeForce GTS 450
Avatar billede The_Dip Nybegynder
27. juli 2015 - 22:00 #3
Jeg har et 1023MB NVIDIA GeForce GTS 450
Avatar billede Slater Ekspert
28. juli 2015 - 07:54 #4
Okay, så kan du godt finde noget der er bedre, i hvert fald.

Men som sagt, det er umuligt at sige hvad der er bedst. Du kan sagtens købe den nyeste topmodel af grafikkort, og dets nyere features vil virke helt fint - men i overførslen af data mellem grafikkortet og resten af maskinen vil der være en stor flaskehals, så de fleste vil nok mene, det vil være spild af penge.

Personligt ville jeg nok spare lidt længere, og så også finde et nyt bundkort og lidt mere RAM, hvis ikke en fuld opgradering.
Avatar billede The_Dip Nybegynder
28. juli 2015 - 10:33 #5
Tak for et rigtig god hjælp! det gave mig en beder ide om hvad jeg har at arbejde med :) nu skal jeg så beslutte om jeg skal skifte bundkort og grafikkort på samme tid.

Vil du skrive (svar) så kan få nogle points :)
Avatar billede Slater Ekspert
30. juli 2015 - 21:25 #6
Gerne, tak.