Avatar billede lokesa Juniormester
28. juli 2015 - 09:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

System til at åbne programmer, makro der skal køre betingede makoer

Jeg er i gang med at lave et hjælpesystem som Skal åbne relevante fagsystemer som skal køre på en række pc'er hver dag.

Brugeren kan selv vælge hvilke programmer og der er også lagt standard programmer ind, alt efter opgave der skal løses. meningen er at den administrative medarbejder skal spare tid om morgnen ved ikke at skulle bruge tid på at åbne 10-20 programmer.

Alt forarbejdet er lavet og kør-kommando til hver enkelt program er klar.

Problemet er at når brugeren vælger programmer ud fra en dropdown-liste f.eks: A1 til A20, skal jeg lave en makro som kan køre (åbne makroerne) ud fra hvad der er blevet valgt i A1 og A2 og A3 osv.

Jeg er blank for ideer, jeg har ikke arbejdet med vba de sidste 5 år men har tidligere været pænt skarp.

Jeg har mulighed for at sende screenshots.

Vh. Loke
Avatar billede supertekst Ekspert
28. juli 2015 - 09:45 #1
Du er velkommen til at sende / uploade. @-adresse under min profil.
Avatar billede lokesa Juniormester
30. august 2015 - 20:35 #2
har fundet løsning