Avatar billede Presac Nybegynder
29. juli 2015 - 11:49 Der er 2 kommentarer

Bedre dækning i 100m2 hus

Jeg har brug for nogen råd til udvidelse/forbedring af wifi netwærk i et 8m*12m hus. Jeg har lige nu en Tilgin HG1311, udleveret af Waoo via Trefor for et par år siden. Den har bare svært ved at nå  helt ud til hele huset og den trådløse forbindelse via den er heller ikke for god. Via lan er der en 50/20 forbindelse, mens der via wifi er omkring 14/10 i udkanten hvor der er en stue.

Den står omkring i centrum af huset og det er ikke muligt at flytte den, da der sidder faste kabler fra telefon til den. Der er dog kabler der går til stuen.

Jeg har brug for lidt råd om hvordan man bedst gør det bedre, om det er en repeater der skal sættes op et andet sted i huset eller om jeg bare bør sætte en ny router efter den nuværende Tilgin router.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
29. juli 2015 - 12:17 #1
jeg ville foreslå at klappe sådan en her op, så er den ged efter egen erfaring barberet.http://www.proshop.dk/Netvaerk-traadloes-access-point-og-bro/Ubiquiti-UniFi-UAP-2.4-GHz-2423709.html
Avatar billede Broxigar Praktikant
02. august 2015 - 21:31 #2
Du kan gøre det her på flere måder, enten ved at købe en wifi-repeater, eller tilføje en kablet router og sætter den op som en switch, eller købe et kablet accesspoint.

Fordele og ulemper:

Router:
+ Billig
+ Solid forbindelse via kabel
- Kræver kabel fra eksisterende router
- Kan give rod med dobbel NAT/Firewall

Accesspoint:
+ Billig og driftsikker
+ Solid forbindelse via kabel
- Kræver kabel fra eksisterende router

Wifi Repeater:
+ Kræver kun strøm og et netkabel til konfiguration
- Lidt dyrere end de andre

Hvis du bor på Sjælland kan jeg sagtens hjælpe dig med konfiguration og køb, bare send en email til kontakt@alsa-data.dk