Avatar billede jami Nybegynder
29. juli 2015 - 14:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvem vil være millionær

Harloo

Ved nogen hvorfor man ikke kan spille det gamle spil: hvem vil være millionær, som oprindeligt er til Windows 97/98, på en nyere PC med Windows 7 ultimate?

Og er der en alternativ måde så man kan komme til at spille det på en ny PC.

Kan Play station 4 mon klare opgaven...

eller er alting bare udelukket bare på grund af at spillet ere for gammelt?

Venligst - Jami
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2015 - 15:50 #1
gamle spil er højst lavet i 32bit, og meget ofte med 16bit delprogrammer. Windows 64bit understøtter ikke 16bit kode.

En udvej: hent virtualbox (gratis https://www.virtualbox.org/ ) og find din gamle win98 cd frem. Opret så en win98-maskine i programmet, og du kan her køre de programmer. Husk viruskontrol også skal installeres på win98-maskinen.
Avatar billede jami Nybegynder
29. juli 2015 - 17:36 #2
Hej Claes - SUPER!!!

når jeg så går ind og trykker på det store icon "download virtualbox 5.0 - hvilken én skal jeg så vælge derefter, når jeg jo bruger Windows 7 - 64 bit
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2015 - 18:06 #3
VirtualBox 5.0 for Windows hosts  x86/amd64
når den er indlæst, så skal du bagefter hente
VirtualBox 5.0 Oracle VM VirtualBox Extension Pack  All supported platforms
Når du så har lavet en win98 maskine (fx på 10gb diskplads), så skal du i denne maskine vælge Enheder / indsæt gæstetilføjelser...
Så åbnes stifinder på et logisk cd-drev, og der kører du VBoxWindowsAdditions.exe - så er du stort set klar. Genstart win98 og vindue kan skaleres til fuld skærm - herefter kan du sætte cd'er med programmer i pc, og via 'enheder' køres optical drives, værtsdrev d: og du kan indlæse spil og andet.
Avatar billede jami Nybegynder
30. juli 2015 - 06:11 #4
Kæft dét super!!! - lav et svar, så du kan få point....
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2015 - 06:29 #5
Bare læg et svar selv - men tak for budet.
Avatar billede jami Nybegynder
30. juli 2015 - 06:34 #6
Hej Claes - må jeg lige stille et ekstra spørgsmål:  når jeg kører programmet, hvorfor står der så "your internet connection will be reset and temporarily disconnected.  den går vel ikke ind og roder ved min forbindelsen?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2015 - 08:36 #7
Den piller ikke ved noget. Men da den virtuelle maskine skal have forbindelse via dit net til internettet så vil den lige afbryde dit net under installationen. Bagefter er alt som før.
Avatar billede jami Nybegynder
30. juli 2015 - 09:37 #8
OK tak - mange tak
Avatar billede mikerojakes Seniormester
08. juli 2020 - 20:53 #9
Hej Claes57
Det er ganske vist nogen tid siden denne tråd var aktuel, men jeg vil alligevel forsøge og håbe på at du endnu har lyst til at hjælpe en stakkel der ikke er særlig god at finde rundt i junglen.

Jeg har forsøgt at downloade denne virtualbox men jeg har ikke held (som sædvanlig) med at få det til at virke - når jeg trykker på den grønne pil "start" efter jeg har sat millionær-disken i,  så kommer der et lille vindue med pålydende "vt-x/AMD-V hardwareacceleration er ikke tilgængelig i dit system. Din 64-bit gæst vil ikke se en 64-bit CPU og kan ikke starte op"
Her det noget at gøre med at den virtuelle box KUN kan køre på 32-bit PCér eller er det fordi jeg ikke kan finde den rigtige pakke?
Jeg har først prøvet med virtual box 6.0 derefter windows host - ingen resultat...

min PC er med windows 8.1 og 64-bit - skulle det have noget at sige.

håber du gider at tage den op igen.....

Mange hilsner - Mike