Avatar billede Raakjaer Juniormester
29. juli 2015 - 19:43 Der er 7 kommentarer

Formatering af PC - netop opdateret til Windows 10

Hej,

Jeg har netop opdateret fra Win7 til Win10, og ønsker nu at formatere min pc, så det bliver en clean install bare med Win10.

Er det muligt, og hvordan gør jeg det?
Har mange gange formateret og installeret win7 via cd/dvd.
Kan jeg brænde win10 ud på en dvd eller hvad er lettest?

mvh
Jacob
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2015 - 19:47 #1
godt - første i dk - hvorfor lavede du ikke et installationsmedie undervejs? Du kunne have en iso eller usb. Det har du ikke valgt, og så kan du ikke bagefter lave en ren installation. Hvorfor læste du ikke det, der stod på skærm undervejs?
Du må tilbage på din backup af win7, og starte forfra med at læse indenad.
Avatar billede Raakjaer Juniormester
29. juli 2015 - 19:52 #2
claes: Nej, det er ikke helt rigtigt det du siger. Jeg har nu googlet lidt og fundet denne:

http://www.expertreviews.co.uk/software/operating-systems/1401617/how-to-clean-install-windows-10-and-create-boot-media

Jeg kan downloade en ISO og lave en clean install. Selvfølgelig havde det sparet mig lidt tid at gøre det fra starten ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2015 - 19:57 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2015 - 20:13 #4
BTW. Er du sikker på, at den iso, du henter der, ikke bare er den mangelfulde og fejlbehæftede, som har været vidt omtalt i dagens medier (29. Juli). I givet fald er det ris til egen r.. Men det styrer du selv.
Avatar billede Raakjaer Juniormester
29. juli 2015 - 20:25 #5
Nej, det er jeg ikke sikker på. Har godt set den omtalt.. Jeg prøver at tage chancen. Den henter dog iso filen utrolig langsomt, sikkert fordi alle henter den nu.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2015 - 20:47 #6
Det ville så være årsag til at jeg ville droppe den. Kan du ikke Update fra pc en gang mere, og så vælge anderledes?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2015 - 00:12 #7
Det man henter er et værktøj hvor man kan vælge hvilke Win 10 version man vil hav  enten 32 bit eller 64bit og er til Clean install