Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2015 - 19:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Open i System

Jeg skal have slettet en Iso under brugere.
Men det kan ikke lade sig gøre, der står den ikke kan slettes fordi, den er åben i System.
Jeg har prøvet at lukke computeren og tage strømmen fra, men problemet består, og jeg kan ikke se noget under System.
Jeg forstår ikke problemet, men det er der forhåbentlig andre der gør?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2015 - 20:08 #1
Er du 100 på, at den ikke er i brug? Så start fra en Linux cd/usb. Så kan du gå ind på Windows-disk og slette filen. Herefter genstart uden Linux, og den er væk.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2015 - 20:45 #2
Hej claes57
Ja jeg er sikker. Har prøvet med Linux Mint, men oplevede for første gang, at den ikke kunne åbne windows. Nu har jeg opgivet og lagt  HDD over i en anden computer, for at slette alt og kopiere windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2015 - 08:49 #3
Hvis der er et program der starter med systemet der ligger en form for beslag på en fil, så kan filen normalt ikke slettes. Man kan måske gøre det fra fejl sikret tilstand, eller hvis man kan finde og lukke processen :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2015 - 11:15 #4
Det er en Windows 10 Iso, som jeg har kørt ind på Rufus. Jeg ville prøve  win10 på min reserve computer. Men den gik ikke uden nøgle, og den som computeren kører på kunne ikke bruges.
HDD er en lille SSD på 120 GB,  så jeg vil ikke have mere en 3GB Iso til  at fylde op der. Jeg har nu lagt HDD over i min anden computer og slettet partitionen.
Tak for jeres interesse i mit spørgsmål :-)