Avatar billede torfi Nybegynder
30. juli 2015 - 12:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at logge på trådløst netværk

Jeg har et problem med at logge på min router fra min stationære computer med trådløs netværk.

Det har virket upåklageligt længe. Men i aftes stoppede forbindelsen pludselig.

Der er ikke problemer med at logge på netværket via mobiltelefon.

Jeg kan sagtens logge på netværket med kabel.

Jeg har en usb-adapter TP-Link WN821N.
http://www.tp-link.dk/products/details/cat-11_TL-WN821N.html
Jeg har prøvet at opdatere driveren til usb-adapteren.
Ifølge egenskaber på netværkskortet, står der at det fungerer korrekt.

Min router og internetforbindelse er fra Stofa.

Jeg kan godt finde min router via det trådløse netværk på computeren, og samtidig kan jeg også se andre netværk i nærheden.

Når jeg prøver at logge på mit netværk eller nogle af de andre, får jeg en fejlmelding at der ikke kan logges på netværket.
Jeg har prøvet at køre Windows-fejlfinding uden held.

Jeg håber nogle kan guide mig igennem en løsning på problemet?
Avatar billede Blueeyez Mester
30. juli 2015 - 13:27 #1
Prøvet en anden usb port?
Prøvet usb stikket i en anden pc / enhed?
Avatar billede torfi Nybegynder
30. juli 2015 - 14:07 #2
Jeg har prøvet en anden usb port, uden held.

Jeg har nu prøvet at sætte adapteren i en anden computer hvor den heller ikke virker.

Så det er vist en ny adapter der skal til.

Kan det godt lade sig gøre at den kan finde netværket, men ikke logge på?
Avatar billede Blueeyez Mester
30. juli 2015 - 16:42 #3
Ja, jeg holder mig selv fra usb wifi da jeg har nogle fra linksys liggende (de var virkeligt gode) men en dag begyndte deres konfiguration at nulstille sig selv så hvergang jeg tændte min pc skulle jeg indstille dem under enhedshåndtering.. Derudover synes jeg os de blive lige lovligt varme når de sidder i pcen.. Hvilket jo nok os kan ødelægge en usb port en dag..

Derfor er mit råd et rigtigt wifi kort eller en wifi extender.. Har selv en netgear wn2500rp som man blot kobler pc til med lan kabel og så er den dit wifi kort og den kan os have flere enheder på sig.. Dog er ulempen at dens lan porte kun er på 100 Mbit, men hvis det er trådløs kun så er det op til 300 Mbit så hvis du flytter filer til og fra en lokal server så vil det være smart at finde en med 1000 Mbit lan porte hvis de findes eller igen et indbygget wifi kort der bruger pci-e port.. Hvis du har sådan nogle ledige i din pc.. Tjek os hvilke pci-e porte de er, da der er forskel på dem!
Avatar billede torfi Nybegynder
31. juli 2015 - 12:44 #4
Jeg har været forbi en computer-butik nu. De prøvede at sætte adapteren i en computer, og her var ikke nogle problemer med at få det til at virke.

Kan der være nogle indstillinger på min computer som ikke er som de skal være?
Avatar billede torfi Nybegynder
06. august 2015 - 21:48 #5
Jeg har givet op, og købt et wifi-kort i stedet. Det virker upåklageligt.
Kan du lave et svar, så jeg kan lukke tråden
Avatar billede Blueeyez Mester
07. august 2015 - 00:38 #6
Får du her