Avatar billede bdef Novice
30. juli 2015 - 19:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med link på facebook

Jeg har lavet en webside til min kones lille hobby forretning. Den kan findes på www.kodyl.dk og virker som sådan fint.

Hun bruger så facebook til at promovere sine ting på og derfor ønsker jeg naturligvis at man kan skrive linket i en status opdatering. F.x. http://kodyl.dk/item.aspx?item=43

Når vi gør det, så svarer facebook igen med: Runtime Error

Først troede jeg det var fordi mine billeder var på formen /Pictures/a.jpg og derfor rettede jeg det til http://kodyl.dk/Pictures/a.jpg men det var desværre ikke det :-(

Jeg er åben overfor ideer til hvad jeg har lavet forkert. Jeg antager at det er mit HTML output der giver fejlen.

Benny
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2015 - 23:19 #1
Du kan teste det her; https://developers.facebook.com/tools/debug/ - ser ud som om de har cachet siden på et tidspunkt hvor den fejlede.
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2015 - 23:28 #2
Når det så er sagt, når nu det er en ny side, så bør du også få dig en pæn URL med det samme - "item.aspx?item=43" er ikke særlig sigende for hverken brugere eller søgemaskiner :)
Avatar billede bdef Novice
01. august 2015 - 09:58 #3
Facebook svarer følgende:

Critical - Errors That Must Be Fixed
Bad Response Code
URL returned a bad HTTP response code.

Warning - Errors That Must Be Fixed
Missing Required Property
The 'og:type' property is required, but not present.

Notice - Warnings That Should Be Fixed
Inferred Property
The 'og:url' property should be explicitly provided, even if a value can be inferred from other tags.

Inferred Property
The 'og:title' property should be explicitly provided, even if a value can be inferred from other tags.

Hvad er 'og:type', 'og:url' og 'og:title'?
Jeg mindes ikke at have set det i HTML bøgerne?

- PS: Smid lige et svar, så jeg kan belønne dig for linket til udvikler siden på facebook. Tak for det.
Avatar billede bdef Novice
01. august 2015 - 13:33 #5
Super. Mange tak :-)
Avatar billede bdef Novice
02. august 2015 - 09:26 #6
Status:
Nu har jeg smidt de og:type m.m. på min side, men det virker faktisk som om facebook slet ikke kan tilgå min side og det undre mig. Den påstår at min webserver returnere kode 500

Tak for hjælpen. Jeg tror mit problem er et andet og de her meta tags er et vildspor, som jeg dog blev klogere af.
Avatar billede keysersoze Guru
03. august 2015 - 10:00 #7
Noget kunne tyde på at din webserver afviser alt der ikke er en browser - fx fejler og W3s markup validation service.