Avatar billede MIK_70 Juniormester
30. juli 2015 - 21:41 Der er 24 kommentarer

Hvor blev win10 af ???

Hejsa

I et par måneder havde jeg reservations logoet til Win10 nederst i højre hjørne og glædede mig faktisk til d.29 (kommer fra win7 pro)

Wupti...så forsvandt det d. 28 (igår) og er ikke set siden.

Er der i det hele taget nogen her på eksperten der har fået win10 og i så fald, hvordan får man besked på at den skal installeres/hentes eller hyr ??
Avatar billede Slater Ekspert
30. juli 2015 - 21:49 #1
Jeg sidder på Windows 10 nu. Så vidt jeg ved er det ikke alle der kan få det med det samme, simpelthen for ikke at dræbe deres servere. Jeg tror bare du skal vente lidt.
Avatar billede MIK_70 Juniormester
30. juli 2015 - 21:55 #2
To spørgsmål

1. Er det godt ??

2. Ved du hvorfor "reservations-logoet" forsvandt, eller rettere, gjorde det også det ved dig ??
Avatar billede Slater Ekspert
30. juli 2015 - 22:02 #3
Det har ikke været væk her, men det ser ud til at det er sket for andre, og det kan være en fejl. Læs f.eks. her: http://www.ghacks.net/2015/06/08/how-to-display-the-windows-10-upgrade-icon-if-it-is-not-visible/
- der er også en mulig løsning til at få det tilbage.

Umiddelbart ja, det er godt, men det har sine børnesygdomme som alle Windows ved launch.
Start menuen er rar og fungerer godt, og alle de apps der var tvunget i fullscreen i Windows 8 kan nu køres i vinduer. Rart. Til gengæld crasher mange af mine apps konstant. Vejr-app'en kan jeg slet ikke få lov at starte. Betyder ikke noget for mig, men det er lidt skidt. Og så er der nogle småting, som at man ikke i det nye kontrolpanel kan få lov at vælge, at dato skal før måned i uret, som man nu gør de fleste andre steder end USA. For at sætte det, skal man finde det gamle kontrolpanel.

Den slags små fejl og irritationsmomenter finder jeg hele tiden. Intet der ødelægger det hele, men det føles stadig lidt som en beta.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2015 - 23:02 #4
Hvis den er helt borte så hent denne PDF Den indeholder link til download!
http://gratisupload.dk/f/8ssj4bgmb9/
Avatar billede kurtba Ekspert
31. juli 2015 - 00:58 #5
Jeg havde forstået det således, at jeg ville få besked, når den var klar til download, men sådan fungerer  det ikke.
Jeg trykkede lige på windowsikonet nede i højre hjørne, og nu kom der så en boks frem, der fortalte, at download var klar.
Trykker man der, går den så i gang - men ikke kun med download men også med installationen! Man kan dog udsætte installationen ved at sætte en dato og et tidspunkt ind, hvor den så vil gå i gang.
Jeg troede ellers, at man ville  få en iso fil ned, som man så efterfølgende ville kunne installere fra, når man havde lyst og lejlighed.
Avatar billede chalde Seniormester
31. juli 2015 - 06:49 #6
#5 Det kan du gøre her: http://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Men du kommer ikke uden om at lave en opgradering i første omgang, efterfølgende kan du lave en clean install:
http://www.howtogeek.com/224342/how-to-clean-install-windows-10/
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2015 - 11:39 #7
jeg køre windows 10 pro
og jeg vil ikke tilbage til win 8.1 det liner lit apple
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2015 - 16:06 #8
#6
Har du prøvet at installere fra den Iso? Jeg har men kunne ikke fordi, der skulle bruges en nøgle, som ikke er den som computeren kører med.
Jeg har installeret med opgrader denne computer nu, hvor jeg kunne vælge "Gem intet" altså en ren installation fra begyndelsen.
Og jeg kan, under system se, at windows er aktiveret.

Men jeg kan ikke se, hvor man ændre farven på den nederste blælke, den er sort og grim.
Avatar billede chalde Seniormester
31. juli 2015 - 17:21 #9
#8 Ja, men som skrevet kan du først gøre det efter du har lavet en opgradering (windows 10 nøglen dannes på baggrund af opgraderingen, derefter kan du bruge http://www.howtogeek.com/206329/how-to-find-your-lost-windows-or-office-product-keys/ til at få din windows 10 key der kan bruges til clean install hvis du føler for det, men microsoft har en database over aktiverede windows 10 maskiner, så du behøver ikke nøglen efterfølgende da den automatisk aktiveres efterfølgende ved clean install, men samtidig er den også låst til den maskine du aktiverer den på).
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2015 - 17:52 #10
#9
Jeg gjorde det sådan: Installerede windows 8 med alle opdateringer for at få 8.1. Men 8.1 opdaterede jeg ikke. Der var eller ca. 114.
Så startede jeg den som hedder MediaCreation og valgte "Opgrader denne computer nu" Her valgte jeg "Gem intet" og fik en ren installation, og den blev automatisk aktiveret.
Taler vi forbi hinanden? :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2015 - 22:52 #11
personlig tilpasning
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2015 - 23:08 #12
#11
Personlige indstillinger. Har du set det i W10?
Sidder ved 8.1 nu, og der er det sådan ja, men jeg kunne ikke se den i W10.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 00:03 #13
#12 ja højerklik ?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 00:05 #14
Takker jeg prøver i morgen:-)
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 14:25 #15
Nix den er der ikke.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2015 - 21:37 #16
dækkende farv personlig tilpasning
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2015 - 22:21 #17
Altså et helt andet sted end i windows 8.1 ?
W10 ligger på min reserve PC, så det må jeg prøve senere.
Avatar billede kurtba Ekspert
02. august 2015 - 23:04 #18
Hos mig ligger det, hvor det altid har ligget - også efter opgradering til win 10. Højreklik på skrivebordet.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2015 - 23:51 #19
Ja ok, nu kan jeg se, at den også ligger der. Har ellers altid fundet den under Kontrolpanel - Personlige indstillinger - skift farve på proceslinjen. Fint nok :-)
Avatar billede MIK_70 Juniormester
03. august 2015 - 07:03 #20
#6

Skal det forståes sådan at downloadet i dit link skulle kunne køre uden man først har kørt en upgrade via logoet.

Jeg har nemlig forsøgt at gøre det via downloadet, men det får faktisk maskinen til at gå ned.

Men Jeg har heller ikke, fået lov til at køre et upgrade via logoet, endnu.

Det har til gengæld min fjortenårige søn, og det irriterer mig at se ham gå rundt med det smørrede grin, men det er måske fordi han kommer fra win8 og jeg kommer fra win7.
Avatar billede MIK_70 Juniormester
04. august 2015 - 16:35 #21
Gad vide om jeg nogensinde får lov til at lave en opdatering.

Jeg venter  og venter og venter......
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2015 - 16:52 #22
Hvad venter du på? Gå ind på linket fra #6 og hent w10 med det samme.
Det er en exe fil, som giver dig mulighed for at installere.
http://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede MIK_70 Juniormester
12. august 2015 - 09:13 #23
Så kom det jo helt af sig selv.
Avatar billede MIK_70 Juniormester
23. december 2015 - 08:05 #24
Viperine

Du sendte først og mest konsistent så du får points.

Vneligst send svar, så jeg kan få lukket casen