Avatar billede lucasnyegaard Nybegynder
30. juli 2015 - 21:46 Der er 7 kommentarer

game panel bgp

hej er der nogle som har erfaringer med nogle som helst gratis game panels til at styre ens gameservere med det er ikke til at tjene penge på plot til at styre mine csgo server som jeg får hostet på dedicatede servere jeg har prøvet med bgp men jeg får de her fejl koder

Deprecated: mysql_pconnect() [function.mysql-pconnect]: The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/zeus-x27.dk/public_html/gamepanel/includes/mysql.php on line 39

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/zeus-x27.dk/public_html/gamepanel/includes/mysql.php:39) in /var/www/zeus-x27.dk/public_html/gamepanel/include.php on line 52

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/zeus-x27.dk/public_html/gamepanel/includes/mysql.php:39) in /var/www/zeus-x27.dk/public_html/gamepanel/include.php on line 65

håber der er nogle som er villige til at hjælpe
Avatar billede jakobdo Ekspert
31. juli 2015 - 11:01 #1
Første fejl er fordi mysql_pconnect er udgået.
Og den giver så en masse ekstra fejl.
Så måske du kan se om du kan skifte database forbindelse?

Den siger jo selv du bør overveje mysqli eller PDO. :o)
Avatar billede lucasnyegaard Nybegynder
27. februar 2016 - 19:47 #2
har lige haft det lidt på standby og prøvet nogle ting med at sætte en ny database op men selv om jeg installer mysql siger den de samme fejl så nu har jeg så prøvet om jeg kunne lave det til mysqli istedet da jeg fatter hat af pdo og har da også fået fjernet de fleste fejl men der er bare en jeg ikke kan få væk som hedder

Fatal error: Non-static method mysqli::select_db() cannot be called statically in /var/www/zeus-x27.dk/opg/includes/mysql.php on line 46
ved ikke om der er nogle der kan rette den eller hjælpe med at forklare det
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. februar 2016 - 11:27 #3
Enten er det jo at se om du kan rette linje 46 i mysql.php ?
Men hvis det game panel du forsøger at anvende er lavet korrekt, burde det jo bare virke, når du vælger PDO eller Mysqli
Avatar billede lucasnyegaard Nybegynder
28. februar 2016 - 14:05 #4
det er kodet til mysql men da mysql er blevet fjernet og erstattet af mysqli og pdo i det nye php har jeg prøvet at kode det om til mysqli det er også gået fint jeg kan bare ikke få den ene linje til at virke. linje ser sådan her ud
$db_connection = mysqli::select_db(DBNAME);    // Select our database

og hele filen ser såleder her ud:
<?php
/* vim: set expandtab tabstop=4 shiftwidth=4 softtabstop=4: */

/**
* LICENSE:
* This program is free software: you can redistribute it and/or modify
* it under the terms of the GNU General Public License as published by
* the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
* (at your option) any later version.
*
* This program is distributed in the hope that it will be useful,
* but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
* MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
* GNU General Public License for more details.
*
* You should have received a copy of the GNU General Public License
* along with this program.  If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
*
* @categories    Games/Entertainment, Systems Administration
* @package        Bright Game Panel
* @author        warhawk3407 <warhawk3407@gmail.com> @NOSPAM
* @copyleft    2013
* @license        GNU General Public License version 3.0 (GPLv3)
* @version        (Release 0) DEVELOPER BETA 8
* @link        http://www.bgpanel.net/
*/

//Prevent direct access
if (!defined('LICENSE'))
{
    exit('Access Denied');
}

$connection = mysqli_connect(DBHOST, DBUSER, DBPASSWORD, DBNAME);    // Connection to database
if (!$connection)    // Return error if connection is broken
{
    exit("<html><head></head><body><b>Critical Error!!!</b><br />MySQL Error!</body></html>");
}

$db_connection = mysqli::select_db(DBNAME);    // Select our database
if (!$db_connection)    // Return error    if error happened with database
{
    exit("<html><head></head><body><b>Critical Error!!!</b><br />MySQL Error!</body></html>");
}

/**
* query_basic -- mysql_query ALIAS
*
* Used for INSERT INTO - UPDATE - DELETE requests.
*
* No return.
*/
function query_basic($query)
{
    $result = mysql_query($query);
    if ($result == FALSE)
    {
        $msg = 'Invalid query : '.mysql_error()."\n";
        echo $msg;
    }

/**
* query_numrows -- mysql_query + mysql_num_rows
*
* Retrieves the number of rows from a result set and return it.
*/
function query_numrows($query)
{
    $result = mysql_query($query);
    if ($result == FALSE)
    {
        $msg = 'Invalid query : '.mysql_error()."\n";
        echo $msg;
    }
    return (mysql_num_rows($result));
}

/**
* query_fetch_assoc -- mysql_query + mysql_fetch_assoc
*
* Returns an associative array that corresponds to the fetched row.
*/
function query_fetch_assoc($query)
{
    $result = mysql_query($query);
    if ($result == FALSE)
    {
        $msg = 'Invalid query : '.mysql_error()."\n";
        echo $msg;
    }
    return (mysql_fetch_assoc($result));
}
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. februar 2016 - 16:28 #5
Der er "mange" ting du skal skrive om...
Men kig her:
http://php.net/manual/en/mysqli.select-db.php
Og overvej evt. at lav en helt ny mysqli.php og måske includere den og lad den gamle være.
Får du det til at virke, kan det være du kan lave en commit til koden. :o)
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. februar 2016 - 20:58 #6
Jeg har forsøgt at omskrive koden. Og det er fandeme meget kode der skal skrives om.
Så kører du det på egen server eller hosting ?
For tror måske nemmeste løsning vil være at smide mysql på. :o)
Avatar billede lucasnyegaard Nybegynder
10. april 2016 - 13:10 #7
både og har både vps server og et hosting site og kunne nemt rykke det hele over på min vps men kan simpelthen heller ikke få en almindelig mysql database til at virke på min vps
(den køre ubuntu)