Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 15:53 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

trussel fra google - HVA` F..... ER DET

HEJ!
jeg har d.d. - her for en halv time siden fået en firkant op midt på pc`s skrivebord (fra Google) og den fortæller, at jeg udsender div. anmodninger??????????
aner ikke hvorfor jeg fik den?
den bad mig (i en firkant) løse tydningen af ordet de dèr nærmest-ulæselige skæve bogstaver og skrive dem i firkanten underneden - ordene var: tionyma hvilket jeg så skrev efterflg. i den dertil indrettede firkant.
underneden skriver den truende, at jeg el. en robot udsender skadelig software - jeg tog et printscreen af texten (var underskrevet af Google og med IP-adresse angivet.)
blev helT klam for hva`f..... var det for noget.
jeg tog et printscreen af texten men det printscreen kan jeg bare ikke åbne nu efterflg.
jeg kan fortælle, at jeg bruger ccleaner, avg free samt betalings-malwarebytes hver evige eneste dag. og ingen trusler fundet d.d.
HVAD ER DETTE??????????
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2015 - 16:16 #1
Vil anbefale du ikke foretager dig noget som helst på det der bare lige popper op, som du skal forholde dig til.
Kører du med adblock på din browser?
Prøv fvt lige at køre en tur med adwcleaner:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Smid lige loggen i tråden. Kør program som admin.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 16:24 #2
jamen - jeg foretog mig jo det som den skrev - altså jeg indtastede koden - prøver lige om jeg kan sende det her på experten det printscreen som jeg tog - kommer her ndf.
"trussel fra google - HVA` F..... ER DET

åh nej - jeg kan ikke sende det her fordi det er et printscrren og det kan ikke kopieres. kan jeg sende et printscreen til dig. hvis jeg får din mail-adr. - kan jeg sende det??????????
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 16:26 #3
#1
no. 2 kommentar til dig (læs osse lige den ovf.) - har tidl. forsøgt med adwcleaner og den kan jeg altså bare ikke finde ud af.
ved ikke hvad "adblock" er
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. august 2015 - 16:31 #4
Næste gang brug mobilen til at tage et billede af skærmen.
Som #1 skriver, du skal ikke foretage dig noget som helst.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 16:42 #5
#1 og #4

jamen jamen jamen - jeg foretog mig jo noget - jeg hoppede jo i vandet og skrev den kode som firkanten angav og trykkede send - så hva`så??????????
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 16:50 #6
Et printscreen er jo et skærmbillede, og det må du jo have som jpg eller andet format, og det kan du lægge ind der: http://peecee.dk/upload og så lægge linket ind her.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 16:59 #7
#1 og #4
har ligenu modtaget en mail fra Google om at nogen har været inde og brugt min gmail - og jeg har en gmail men har ikke brugt den i meget meget lang tid (bruger min webmail) og Google spurgte om det var mig som havde været inde på min gmail og jeg svarede naturligvis, at det havde jeg ikke. Google skrev at der havde været aktivitet på min gmail.??????????
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 17:01 #8
#6
mit printscreen ligger i word-format???
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 17:26 #9
#3 Det er nok heller ikke nødvendig - hvis du er blevet hacket ?

#4 Hvorfor det, der findet programmer til den slags.
http://i.imgur.com/98aPlYt.png

mit printscreen ligger i word-format???
#8 Nej det gør det ikke.Du har måske lagt det ind i et word dokument.Men et billed er ikke i word fil format.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 17:21 #10
Word format? Hvis du en anden gang vil have et jpg eller andet brugbart,
så prøv den gratis version af Screen hunter:http://www.wisdom-soft.com/products/screenhunter.htm
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 17:40 #11
Prøv Spic.dk så bliver det vist ikke nemmere. Klik øverst oppe på Upload billed - kopier webadressen og sæt den ind i dette forum.
http://www.spic.dk/index.php
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2015 - 18:54 #12
Desværre sidder jeg ikke lige ved min computer  så jeg ved ikke om dette virker.

AdwCleaner her: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan] Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean]. Og derefter (automatisk) genstart... Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind. Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 18:54 #13
#9 og #10
det kan jeg bare ikke finde ud af(øv øv øv)!
men nu har jeg i hvert fald ændret mit password til min gmail. fik en mail fra gmail om det havde været mig som havde været inde på den de seneste dage og de anbefalede mig at ændre mit password hvis det ikke var mig og det var det jo ikke.
forstår bare ikke sammenhængen mellem den trussels-meddelelse fra Google og det at en anden havde været inde på min gmail.
DET VÆRSTE ER, AT JEG JO IKKE VED OM VEDK.HACKER STADIGVÆK HAR KONTROL OVER MIN PC.
ER DER INGEN AF JER SOM JEG PRIVAT KAN SENDE DET PRINTSCREEN JEG HAR OM TRUSLEN FRA GOOGLE.??
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2015 - 18:55 #14
Hvis du ikke bruger din gmail længere, kan Google så ikke bare nedlægge den?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2015 - 19:13 #15
Prøv at gennemføre #12
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2015 - 19:23 #16
En adblocker er en tilføjelse til browseren der lukker ned for ads (reklamer og andre ting der popper pludseligt op på skærmen). Hvilken browser bruger du?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 19:38 #17
#14
jeg bruger kun min gmail som back-up til min webmail - af sikkerhedshensyn - de 2 x mailboxe kommunikerer med hinanden.
normalt bruger jeg Explorer men bruger osse meget tit firefoxen - oftest til netflix.
#12 - DET KAN JEG BARE IKKE FINDE UD AF. UNDSKYLD!
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2015 - 19:50 #18
Prøv at putte adblock på Firefox og se om du får færre popups på skærmen.
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/adblock-plus/
Det samme kan hentes til IE Explorer. Hvilken version kører du?
Med hensyn ti adwcleaner er det bare ok :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2015 - 20:09 #19
#18
jeg bruger Explorer 11.
har netop ligenu modtaget en mail fra apple - tilsvarende den fra Google: "at man ikke synes, at den adfærd jeg har ligenu svarer til min normale adfærd" og den fra Google havde en truende tone.
HVA`F...... gør jeg???
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2015 - 22:18 #20
Du skal have en PC kyndig til at hjælpe dig. Forstår du ikke lige har styr på selv at gøre det selv.
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. august 2015 - 22:19 #21
Først husk altid at oplyse computersystem, til næste gang du får lignende problemer så er det lettere følge det.

Lige nu kan du hente et andet program fra malwarebytes
Det hedder chameleon, det gåe anderledes tilværks.

http://downloads.malwarebytes.org/file/chameleon

Jeg har endnu ikke selv haft brug for det men det er værd at prøve.

----------------------------------------------------------

Jeg går ud fra du bruger en Windows PC:
Næste gang du får noget mistænkeligt, så kan du også bruge "klippeværktøjet" fra menuen.
Det er lettest at finde ved at begynde at skrive i søg

klippeværktøj

Så kommer der et ikon af dette værktøj.
Dette ikon klikker du på.
Så får du mulighed for at vælge i menuen Ny
Så vælger du i dit tilfælde "fuldskærmsklip" i det øjeblik du har valgt det tager maskinen et billede af hele din skærm.
Her vælger du i menuen øverst til venstre og vælger gem som.
Du gemmer nu billedet med et sigende navn et sted du kan finde det igen. (helst i kanten af skrivebordet da du sandsynligvis kan komme til billedet derfra)
Så er billedet gemt.

Du kan så lægge billedet op på en side der hedder
http://gratisupload.dk/
Træk nu billedet fra skrivebordet og over i feltet med "tryk her for at vælge fil"

Tryk så upload, du vil så modtage en kode du skal kopierer og sende her på eksperten.
Så har vi større chance for at se flere detaljer om problemet.

Men jeg vil dog stadig anbefale at du i stedet for tager et billede med mobilen og eventuelt sender det fra en anden computer.

Det var så lige lidt om hvad du umiddelbart kan gøre for at hjælpe os til at hjælpe dig :-)

Men lige nu så skal du have gennem trevlet din maskine fra start til slut, for du er tydeligvis blevet ramt af noget der ikke er sundt.

Og for at du ikke skal føle dig helt "umulig" så kan det faktisk ramme de fleste bare et besøg på en forkert side(der ser rigtig ud) kan være nok.

Jeg håber ikke det er for kompliceret alt det jeg har skrevet
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2015 - 10:23 #22
avg free samt betalings-malwarebytes

Du ved real ikke om de to programmer konflikter med hinanden. Og i stedet for at give mere sikkerhed giver mindre sikkerhed.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2015 - 10:41 #23
#21
Lige nu kan du hente et andet program fra malwarebytes
Det hedder chameleon, det gåe anderledes tilværks.

Chameleon ER Malwarebytes !!!!!

Fra Malwarebytes side :
https://www.malwarebytes.org/chameleon/
Chameleon Gets Malwarebytes Anti-Malware Installed and Running

Den eneste forskel er at Chameleon's instalations filer er omdøbte Malwarebytes filer. Se billed.
http://i.imgur.com/kaHHAiz.png

Hvis man ligger direkte download link ind i forrum, bør man gøre opmærksomt på at det er et direkte download link.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2015 - 16:51 #24
#23
har brugt malwarebytes i en del år - herudover avg og ccleaner.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2015 - 17:16 #25
#21 og #23
har (og det er bare sådan det er/var) ikke sovet i 48 timer nu.
har lavet en recovery og endte med Explorer 8 men modtog så i alt over 200 win. updates og til allersidst en update fra Explorer 8 til Explorer 11. min win 7-dvd (incl. serv.pack 1) er åbenbart fra Explorer 8-tiden.
fik en firkant op fra Google som truede med at slette mig p.g.a. min adfærd. herefter 2 x mails  fra h.h.v. gmail og apples i min gmail om min rigtig grimme adfærd derinde og at jeg udsendte "robotter" - svarede så, at det ikke var mig men var p.g.a. identitits-tyveri.
har været et sandt h...... - og har haft så så så mange problems undervejs men ligenu ser det ud til at være lykkedes. - har modtaget nok ca. 250 win updates og der bliver stadigvæk ved med at løbe flere ind. MEN NU HAR JEG SÅ EXPLORER 11 IGEN.
fatter ikke hvordan jeg fandt ud af hele den indviklede procedure.
men jeg bli`r jo heldigvis klogere for hver gang.
den virus jeg fik (om at min gmail var blevet brugt til at udspy div. grimme ting bl.a. "robotter?") fik jeg osse skovlen under - pludselig kom der under win-update frem, at de havde opdaget hackeren og de sendte en anti-update som sku`blokere for ham.
det hele startede med, at jeg fik en firkant op på skriveborder hvor Google truede med at skippe mig - herefter fik jeg fra både gmail samt apple en mail, hvori der stod at jeg "udsendte robotter" samt at jeg havde en meget "grim adfærd" på min gmail.
jeg indtastede så det ønskede kodeord (skråskrift med både tal og bogstaver) til Google). - herefter modtog jeg 2 x undskyldende mails fra gmail og apple som skrev, at de troede jeg var blevet hacket FORDI den adfærd jeg havde haft på det sidste slet ikke var min normale adfærd: altså spam-mails samt udsend. af "robotter." og at de var helt på min side "FORDI DET IKKE VAR MIN NORMALE ADFÆRD" og de rådede mig til at få skovlen under den hacker.
da jeg så updatede Windows kom der en update som fortalte, at jeg var blevet hacket af en extern hacker og at jeg blot sku`downloade en special update for at få skovlen under ham. så det gjorde jeg så og
ligenu ser det ud til at funke fint igen. det sidste problem jeg havde var at få Explorer 11 ned istedetfor Explorer 8.
HÅBER DET KAN GI`INSPIRATION TIL ANDRE HER PÅ EXPERTEN.DK
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2015 - 17:18 #26
#21 og #23
(no. 2 fra mig fra ligenu)
læg lige et svar begge to - jeg kan oprette et extra svar-givnings-sp.mål til den ene af jer
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2015 - 17:18 #27
Jeg tror næppe på at Malwarebytes og Avg konflikter. Det er ikke de erfaringer jeg gjorde da jeg brugte de to programmer. Det er brugeren af computeren der er den største sikkerheds faktor. Der er intet program der kan beskytte 100%.
Og så længe at spørger ikke kan finde ud af at afprøve det vil foreslår kommer vil ikke videre med det.

Jeg vil dog lige spørge om spørger bruger Malwarebytes korrekt.
Er skjolde aktiveret så de beskytter mod sider der kan være skadelige, og kører programmet real time?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2015 - 17:34 #28
Godt du har fået løst problemet ved at gen installere computeren. Jeg vil dog på falderebet her mene at du nu har været ude på en større udfordring end at køre AdwCleaner ;-)
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2015 - 18:00 #29
#23
læg lige et svar så jeg kan gi`dig points og afslutte sp.målet.
#27
jeg har intet skrevet om, at malwarebytes og avg konflikter. har brugt begge nævnte programmer i mange år og jeg er altså ikke en novice på it-området - el. på malwarebytes-området.
HERUDOVER HAR JEG BESKREVET MIN LØSNING PÅ OVST. PROBLEM OG MIN PC FUNKER OPTIMALT LIGENU.
hilsen
MIG
(er ikke ment som nogen kritik overhovedet men som en beskrivelse af min erfaring med det her "problem") - håber min løsning på det kan komme andre tilgode.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2015 - 18:28 #30
#29 Øh det var jo ikke mig der påstod at de to programmer konfliktende??? Jeg har selv brugt programmerne uden problemer, så der er vel ingen grund til at skrive med store bogstaver vel?
Jeg synes det er flot du har fået styr på problemet, og forhåbentligt fået alle programmer til at virke igen.
Mit sidste indlæg var skrevet med et glimt i øjnene, og skulle da ikke virke nedladende på nogen måde. Det håber jeg da ikke du så det som?
Fortsat god dag :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2015 - 19:36 #31
#30
kan jo være svært at se glimtet i øjet.
jeg er ikke nogen novise i div´ hvad angår pc. har været med osse forud for netfobindelsen.
men som alle andre får jeg naturligvis problems - og det osse hele tiden. synes experten.dk er en super fin side.
så har jeg problems dukker jeg altid op herinde.
og vi to har skrevet meget sammen efterhånden og du har hjulpet mig mange gange.
er kiste-glad for, at min pc synes at funke ligenu.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2015 - 19:38 #32
#30
læg lige et svar så du kan få points og jeg kan afslutte sp.målet.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2015 - 23:02 #33
Du har bedt om svar i #26 så jeg hopper over med point. :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2015 - 07:48 #34
#33
nej du hopper ikke over - jeg opretter et pointsgivnings-sp.mål til dig - sender dig linket
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2015 - 07:53 #35
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2015 - 08:02 #36
OK og tak for point.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2015 - 17:06 #37
svar
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2015 - 17:13 #38
Ok kan se du har givet point