Avatar billede torben lind Forsker
01. august 2015 - 19:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dual boot win7 og win10

Hej allesammen.
Jeg har fra en anden tråd om win 10 brugt et downloads link til win 10 64bit(det var et link fa poko1 jeg brugte).Jeg kunne ikke vente indtil jeg fik besked fra Microsoft at min reservering var klar til download.Det gik fint med at downloade og installerer win10 på en separat intern harddisk(dual boot).Men nu har jeg så fået et lille problem der går på at min originale win7 ikke mere er original(nede I højre hjørne star der at win7 ikke er original).Jeg har så slettet win10 igen og så er win7 original igen,er der en måde at få både win7 og win10 til at være originale på engang.Jeg ønsker dette I en overgangs periode,hvor jeg kan blive mere fortrolig med win10.Jeg håber at have forklaret mig godt nok,ellers kom tilbage.
Med venlig hilsen
Torben
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2015 - 19:59 #1
win10 er en opgradering, så når du opgraderer, så gælder gamle licenser ikke mere. Du må ikke blive på win7 og samtidig bruge licensen til at hente en win10. Alternativet er, at KØBE win10.
Avatar billede torben lind Forsker
01. august 2015 - 20:32 #2
Hej claes57.
Tak for hurtig svar.Så tror jeg lige jeg venter med at købe win10.
Smid et svar og point er på vej til dig.
Torben
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2015 - 20:37 #3
bare luk selv.
Du kan sagtens hente win10 - du skal bare ikke indlæse den før du tror på den - dvs er det din arbejds-pc, så vent til fx oktober (eller når de har udsendt en stribe opdateringer, der er omtalt i magasiner).
Og så glem alt om at køre ældre win - det er der ingen grund til.
Avatar billede torben lind Forsker
01. august 2015 - 20:59 #4
Hej claes57.
Tak for rådet,det tror jeg at jeg vil følge.
Torben