Avatar billede Slettet bruger
03. august 2015 - 20:48 Der er 8 kommentarer

windows 10 kan ikke boote uden usb

Hej

er løbet ind i det irriterende problem

efter jeg har opdateret til win 7 win 10 (clean install) så kan jeg ikke boote  uden usb stik i

jeg hentede windows 10 ned på usb, kørte setup, valgte clean install hvor efter den installerede windows. Da den var færdig og startede op, installerede jeg nogle progammer og driver osv. da jeg så ville genstarte pc'en, kom den op med en fejl at winload filen til win 7 er beskadiget.

så for at boote, bliver jeg nødt til at sætte usben i, vælge den som 1boot, når den loader, så skal jeg så vælge fortsæt i windows 10 inde i fejlfinding. har prøvet at reparere win 10 ved hjælp af deres egen og cmd fixboot.

det er som om den ikke registrere at win 10 ligger på
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2015 - 21:45 #1
boot Windows 10 fra usb http://www.rarlab.com/download.htm

gå ind bios set bios til at boote from USB set usb i og genstart pcen
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2015 - 21:52 #2
vis det ikke dur så prøv køre win 7 ind når den er okæy

win 7 http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/22339d1249853390-repair-install-desktop.jpg

når den er okæhy så kør win 10 fra Windows 7 skrivebord http://blogs.ua.es/labseps/files/2012/11/windows8_24.png
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2015 - 21:57 #3
hov så lige jeg havde lavet en fejl i min tekst, der skulle stå opdateret fra win 7 til win 10
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2015 - 22:35 #4
1 kør Windows 7 ind
2 kør Windows 10 setup.EXE filen fra Windows 7 Windows 10 skal være på en usb eller netdisk \\pc\mappe \windows10 køre setup.exe
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2015 - 22:43 #5
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2015 - 01:00 #6
undskyld, men kan ikke se hvad jeg skal med win 7 når jeg godt kan køre 10 hvis jeg booter den via usb?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2015 - 01:55 #7
kør win 7 så set usb i og kør setup ude at boote
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2015 - 17:22 #8
Prøv når computeren er startet, at gå i søg og skriv msconfig, og gå ind under "boot" fanen.
Har du ikke sådan en i Win 10? (bruger ikke Win 10 her endnu)

Herinde kan du se hvilke systemer der er sat til at boote.
Har du både Win 7 og Win 10 her skal Win 7 slettes så det kun er Win 10 der starter.
Sådan har det typisk været med de andre systemer, så jeg håber også det virker på samme måde stadig :-)