Avatar billede Michael_H007 Juniormester
04. august 2015 - 08:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA Inputboks

Jeg har fået følgende regneark med lille kode:

http://gratisupload.dk/f/8sw3ilgfai

Problemet er uanset i hvilken række input tastes i kolonne D, så kommer resultatet altid i samme række, men jeg ønsker at input 'forbliver' i den række hvor det er tastet.
04. august 2015 - 09:02 #1
Linjen:
Range("D4").Value = userInput

ændres til:
ActiveCell.Value = userInput
Avatar billede Michael_H007 Juniormester
04. august 2015 - 09:52 #2
Lige et ekstra spørgsmål - når tekstboksen kommer frem skal jeg lige placere cursoren efter den prædefinerede tekst. Kan det ikke lade sig gøre, at man skriver direkte videre i tekstboksen efter den prædefinederede tekst (dato og brugernavn) uden yderligere handling ??
04. august 2015 - 10:08 #3
Det har jeg aldrig set en løsning på.

Men hvorfor ikke tilføje oplysningerne efterfølgende, så undgår du også at oplysningerne ændres.

Udskift den nuværende linje:

    userInput = InputBox("Skriv dit input her:", "Skriv her", _
    Format(Date, "dd.mm.yy") & " " & Application.UserName & " ")

med disse 2:

    userInput = InputBox("Skriv dit input her:", "Skriv her")
    userInput = Format(Date, "dd.mm.yy") & " " & Application.UserName & " " & userInput
Avatar billede Michael_H007 Juniormester
04. august 2015 - 10:58 #4
Tak - virker perfekt.
Skriv så jeg kan give point :-)
04. august 2015 - 11:05 #5
Du har allerede fået et svar;-)

Godt det virkede for dig!
Avatar billede Michael_H007 Juniormester
05. august 2015 - 15:59 #6
Har lige et supplerende spørgsmål. Hvis nu cellen er udfyldt med en tekst - hvordan undgår jeg så, at den overskrives ?