Avatar billede hobbittend Novice
04. august 2015 - 15:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan stopper man referal spam i Google Analytics

Jeg har to hjemmesiden som begge to får rigtig mange "besøgende" som kommer til fra især floating-share-buttons.com og free-social-buttons.com.

Jeg har ledt med lys og lygte efter en måde at slippe af med denne spam i analytics.. er der nogen der ved hvad jeg kan gøre?
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
05. august 2015 - 08:41 #1
Du skal oprette et filter som sorterer dem fra.
Det kan du gøre under admin -> Filters -> + New Filter.

1. Vælg custom
2. i Filter field vælges: Campaign Source
3. I filter pattern indsætter du den url du vil have fjerne fx. free-social-buttons.com (uden http:// og www)
4. Gem

Det skulle gerne gøre det ;-)
Avatar billede hobbittend Novice
05. august 2015 - 10:24 #2
Det har jeg forsøgt før, men den viser stadig  free-social-buttons.com..

Jeg satte kampagnekilde (min er på dansk). Der er også en der hedder målwebadresse for kampagne.

Såfremt det kommer til at virke, skal jeg så lave et filter for hver enkelt adresse for hver enkelt af mine egne sider?
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
05. august 2015 - 11:56 #3
Ja, du skal lave et filter pr. adresse og pr. domæne.
Og jeg tror ikke at filteret fjerne allerede logget statistik, med derimod kun fremadrettet.

En hurtigt måde at teste det på er at kigge under Real-time  -> overview. (Der er ofte en del live trafik fra de 2 sites.)
Avatar billede hobbittend Novice
13. august 2015 - 11:19 #4
Nu har jeg lagt nogle stykker ind og givet det lidt tid..

Det ser ud til at virke :)

tak for det...

eftelad et svar for point
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
13. august 2015 - 11:38 #5
Det var så lidt  - snup du selv de point, det er ikke noget jeg går op i ;-)
Avatar billede hobbittend Novice
13. august 2015 - 12:10 #6
Det er der ingen der gør :P