Avatar billede Brugernavnoptaget Nybegynder
04. august 2015 - 17:33 Der er 3 kommentarer

Android/iOS Udvikler løn?

Hey. Jeg har prøvet at finde løn statistik for App/Mobile udvikler inden for Android/iOS, men har ikke haft held til at finde noget.

Hvad jeg gerne vil vide er hvad sådan nogle tjener når de er ansat i en stilling som decideret app/mobil udvikler for private IT virksomheder.

Jeg er nemlig på 3 semester på datamatiker uddannelsen og overvejer at gå efter at blive Android udvikler og gerne blive så god at jeg bliver Android specalist. Vi lærer kun Java og MSSQL igennem hele uddannelsen som ekstra info.

Nogle der evt også kunne fortælle om livet som appudvikler hvis de er ansat i sådan en stilling
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
04. august 2015 - 18:20 #1
Udvikler løn er meget afhængig af ens skill set og hvem arbejdsgiveren er er/hvilke programmer der udvikles.

Men et godt sted at starte er nok Prosa -
Startlønninger
https://www.prosa.dk/raadgivning/loenstatistik/startloenninger/

Eller efter lidt tid i karrieren
https://www.prosa.dk/aktuelt/prosabladet/artikel/artikel/find-dig-selv-i-prosas-loenstatistik/?tx_prosamag_pi1%5Bpageid%5D=4909

Lige i starten skal du nok regne med startløn men hvis du bliver godt til nogen specielle ting kan lønnen også blive ret go'.

Og du kan selvfølge alt tid prøve at starte selv hvis du ved lige hvor du skal finde dine kunder og hvilke programmer de har brug for.
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
04. august 2015 - 18:39 #2
Angående hvad du lærer at bruge til programmering er det ret lige meget hvis du kan programmer godt i java - kan du med en lærerbog i f.eks. C programmering hurtigt lærer det nogen lunde. Men som med alt er der en vigtig ting hvis du skal blive rigtigt go' til et sprog øvelse, øvelse og øvelse.

Og lidt det samme med MySQL.
MS SQL, Orcale og osv. har nogen få forskelle fra MySQL men dem kan du nok finde ud af hvis du har en go' forståelse for MySQL.

Du skal lærer at kravel før du kan gå... Når du har de 2 basale ting i programmering kommer du virklig langt.

Men hvis du ved at du vil lave 'apps' så gå i gang med lærer object C og Andriod SDK.
Avatar billede Brugernavnoptaget Nybegynder
10. august 2015 - 23:33 #3
Hvad ligger en startløn nu om dage for en Android udvikler?
Men ja jeg sidder selv og lærer Android derhjemme og øver mig ved at lave apps. Regner os med at tag app udvikling som valgfag og specialisering på mit studie som Datamatiker.