Avatar billede jebo Novice
05. august 2015 - 04:33 Der er 1 løsning

Aktivere Kaspersky antivirus i Windows 10

Hej eksperter.
I løbet af de sidste dage er min bærbare Toshiba-pc blevet opgraderet automatisk fra Windows 7 home basic til Windows 10. Installationen så ud til at forløbe fejlfrit, men jeg kan nu konstatere, at Windows Defender er aktiveret og det forhindrer, at jeg kan få aktiveret mit Kaspersky Antivirus 2016. Knappen til at deaktivere Defender synes ikke at virke - og Kaspersky melder at være disablet. Knappen til at enable Kaspersky synes heller ikke at virke. Det er ret frustrerende. I kaspersky Antivirus fremkommer en advarsel om, at pc'en skal rebootes før programmet kan virke, men jeg har genstaret mange gange uden det har nyttet. Har både benyttet "genstart" og "sluk pc'en".
Alt er indtil videre uden effekt. Jeg er ret sikker på, at det er Defender, der er skyld i balladen - men hvordan får jeg deaktiveret defender ?
Jeg husker, at jeg også havde problemer med at komme af med defender i min tidligere windows-7-installation - men husker ikke længere, hvordan jeg fik Kaspersky antivirus til at virke.
Håber en af jer har en løsning på mit problem :)
Avatar billede jebo Novice
05. august 2015 - 08:04 #1
Jeg har fundet denne løsningsmodel på kaspersky.dk:
http://winaero.com/blog/disable-or-enable-windows-defender-in-windows-10/
Herefter har jeg genstartet pc'en og hentet kaspersky sntivirus 2016 igen og kørt installationen. Genstartet pc'en på ny - og herefter er Windoes Defender blevet fjernet og Kaspersky antivirus kører igen fejlfrit.