Avatar billede Skroman Nybegynder
05. august 2015 - 07:56 Der er 2 kommentarer

Vlookup med 2 kriterier

Hej Ekspeter:)

Jeg har et lille problem med mit Excel ark.

Problemet er som følger:

Jeg har et ark, hvor jeg registrere forskellige fejl på en maskine, disse fejl kommer med en kode og en tilhørende tekst til.

Men får at "spare" lidt tid ved indtastningen i arket, har jeg fået alle fejlkoder med tilhørende fejlkode numre til på et stykke papir. Jeg vil have oprettet et ark, hvor jeg ligger fejlkode/fejlkode teksten ind i, også vil jeg gerne hvis excel kan hente teksten frem ved hjælp af en fejlkode.

Problemet er bare at der er 7 forskellige stationer i et anlæg, hvilket giver 7 forskellige fejlkode ark, hvor der nok er 200 fejlkode numre i hver, men fejlkodenumrene er de samme på alle stationerne men det er fejlkode teksten ikke

Så jeg vil gerne hvis man kan lave en formel, hvor der er 2 kriterier, såsom at fejlkode nummeret og en station skal være opfyldt før den kommer med en fejlkode tekst, kan dette lade sig gøre?

Opdelingen i arket er som følger:
Ark 1 (Fejlskema)
Kolonne B: Station
Kolonne D: Fejlkode
Kolonne F: Fejlkode tekst
Ark 2 (stopkoder)
Kolonne A: Fejlkode
Kolonne B: Fejlkode tekst

Håber I forstår mit problem og på forhånd tak!

-Søren
05. august 2015 - 09:44 #1
Hvis du kun har kolonnerne 'Fejlkode' og 'Fejlkode tekst' på Ark2, hvordan forestiller du dig så, at der skal udvælges en kode, der relaterer sig til en station?
Avatar billede Skroman Nybegynder
05. august 2015 - 10:21 #2
Hej Erikjuul

Tak for dit svar!

Sorry, der er selvfølgelig også et felt der hedder station (Kolonne C).

-Søren