Avatar billede MrTaaning Nybegynder
05. august 2015 - 08:04 Der er 14 kommentarer

PC kan ikke oprette forbindelse til internettet.

OS: Windows 7 Home Premium

Jeg har for nylig installeret en trådløs Epson printer, der hedder XP-422. Den og min netadgang fungerede fint, men jeg fik en meddelelse op på skærmen om, at der var en fejl på netværket og kiggede jeg i netværk

Forløbet er således:
Hver gang Windows startede op, fik jeg en meddelelse op på skærmen om, at 'der ikke kunne oprettes forbindelse til netværket.' Bemærk, jeg kunne stadig printe og gå på nettet. Jeg gik ind i 'Netværk- og delingscenter' og kunne se der var noget galt med det jeg troede var printeren på netværket. Jeg slettede den derfor på netværket, for derefter at ville installere igen. Det lykkedes ikke.

Det er herefter jeg ikke længere kan gå på nettet. Min netadgang herhjemme virker, både min telefon og iPad kan gå på, men med samme kode kan jeg altså ikke gå på nettet med min PC.

I aftes forsøgte jeg så at gendanne vha. Windows to gange hvilket ikke virkede. Efter første gang fortalte systemet at jeg kunne prøve at deaktivere mit antivirus-program i 10-15 minutter, da det ifølge Windows kunne være årsagen. Det virkede dog heller ikke.

Herefter forsøgte jeg, igen via Windows, at gendanne til fabriksindstillinger, men det virkede heller ikke.

Nu er jeg så på røven da jeg skal bruge min PC resten af ugen hvorfor jeg er villig til at købe Windows 8 for så installere det efter at have formateret harddisken.

Mit spørgsmål er om det er nødvendigt? Jeg er rimelig desperat og selvom jeg kan opgradere gratis fra Windows 7 til 10, betaler jeg gerne for Windows 8 bare for at kunne komme videre.

Jeg håber I kan hjælpe, det haster.
Avatar billede jebo Novice
05. august 2015 - 08:27 #1
Jeg tænker, at den IP-adresse, som din pc har gemt i sin hukommelse, ikke vil fungere med din router nu. Du kunne prøve at give din pc en ny ipadresse fra routeren ved at gøre sådan:
Gå til start og vælg kør
skriv "ip-config /release" og tryk på enter
skriv derefter"ipconfig /renew" og tryk på enter
Genstart pc'en og se, om den nu kan komme på nettet.
Avatar billede MrTaaning Nybegynder
05. august 2015 - 08:47 #2
Så siger maskinen (altså efter jeg har skrevet det første)

"Windows kan ikke finde ip-config/ release. Kontroller, at du har skrevet navnet korrekt, og forsøg derefter igen."

Afventer dit svar, jeg skal ikke have lavet mere rod :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2015 - 09:21 #3
Du skriver at rulle tilbage til fabriksindstillinger ikke virker. Betyder det at den slet ikke kan køre dette, eller ændrede det ikke at køre det?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2015 - 09:22 #4
I øvrigt så er der ikke grund til at købe Windows 8 hvis du har en nøgle til Win 7. Man kan hente en Windows installations fil til at installere med, men nok om det nu.
Avatar billede MrTaaning Nybegynder
05. august 2015 - 09:38 #5
Maskinen opfører sig som før jeg rullede tilbage til fabriksindstillingerne. Jeg kan ikke gå på nettet og det virkede ikke at 'køre' ip-confik/release.

Jeg har ikke prøvet at gøre det andet som blev foreslået.

Jeg har ikke internetadgang, og så kan jeg vel ikke hente en fil?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2015 - 09:58 #6
Hvis du går i enhedshåndtering, hvordan er status på netværkskort så her?
Avatar billede MrTaaning Nybegynder
05. august 2015 - 10:05 #7
Ingen advarsler, ingen udråbstegn, intet.

Det hedder '802.11n Wireless LAN Card' og ikke andet. Det virker korrekt som Windows så fint fortæller mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2015 - 12:12 #8
selvom at Windows fortæller at det virker korrekt er det jo ikke sikkert der er hul hele vejen.

Jeg har været udsat for at et internt lydkort fortalte det samme uden det virkede. Jeg tjekkede både indstillinger i enhedshåndtering og i BIOS for at undersøge om det skulle være deaktiveret, men her var der ikke noget at hente.

Har du prøvet at opdatere driver til det?

Du burde kunne gøre dette ved at sætte den med en kablet forbindelse og få net den vej. Formoder du har denne mulighed ikke?
Jeg bruger Slimdrivers til at tjekke drivere:
  http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede Loree275 Praktikant
22. december 2018 - 11:49 #9
First, connect your computer to the router using a Ethernet cable and see if you can connect to the Internet. If so, that means there is something wrong with just your wireless network connection. If you can't connect via the wired connection either, then your TCP/IP Internet stack may be corrupted https://liteblue.me.
Avatar billede Bad Man Praktikant
21. januar 2019 - 06:42 #10
If so, that means there is something wrong with just your wireless network connection. If you can connect via the wired connection either, then your TCP / IP Internet may be corrupted https://litebluee.us/
Avatar billede barbusa ndprm Praktikant
30. juni 2019 - 13:38 #11
liteblue United States Postal Service is an agency responsible for providing postal service in the United States https://liteblue.run/
Avatar billede Nicolash Martin Praktikant
09. september 2019 - 13:30 #12
If so, that means there is something wrong with just your wireless network connection. If you can't connect via the wired connection either, then your TCP / IP Internet stack may be corrupted usps liteblue epayroll
Avatar billede jameslite Praktikant
13. september 2019 - 13:39 #13
LiteBlue USPS Gov is united states Government website is designed and used only for postal service employees. Liteblue will help people in their career, benefits, and keep everyone connected with policies that affect their Job.
Avatar billede Onesiti Com Praktikant
30. marts 2020 - 08:20 #14
After I initially commented I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I receive 4 emails with the exact same comment. There has to be an easy method you are able to remove me from that service? Kudos!
https://bit.ly/3bydQmo