Avatar billede beograd Novice
05. august 2015 - 17:56 Der er 15 kommentarer

Hjemmeside

Hvem kan lave en enkel hjemmeside til mig? Og oplære mig i at opdatere den selv?
Pris?
Avatar billede pstidsen Novice
05. august 2015 - 18:15 #1
Hej,

Jeg laver hjemmesider i WordPress, og jeg kan også lave en til dig samt vise dig, hvordan du administrerer den (unikke videotutorials til dig) efterfølgende. For at give en præcis pris skal jeg kende flere detaljer, men en pris på 3000-4000 er ikke helt ved siden af.

Send en mail til peter@webintas.dk eller ring på 27509621.

Venligst,
Peter Stidsen
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2015 - 20:03 #2
Hej,

Det kommer som Peter siger an på hvad siden skal kunne, men man kan få en del for få penge efterhånden, hvis det holder sig indenfor det mest almindelige wordpress eller joomla opsætning.
Jeg vil gerne høre mere om hvad du skal have lavet og så kan vi finde en mere fast pris, hvis du altså ikke allerede har lavet en aftale med Peter.

Du kan fange mig på osj@device.dk, så kan jeg også sende nogen referencer osv.

Vh
Ole Jørgensen
Avatar billede beograd Novice
05. august 2015 - 20:04 #3
Hej Peter,
Jeg vil ikke have at hjemmesiden skal henvise til WorldPress/links eller noget...
Da jeg har købt et domæne og webhotel. Kan det stadig lade sig gøre i det tilfalde?
Avatar billede pstidsen Novice
05. august 2015 - 20:19 #4
Ja, når man installerer WordPress på sit eget webhotel har man 100% kontrol over alt på siden, og man bestemmer selv, om der skal være en henvisning til WordPress el.lign.
Avatar billede Mad Mester
05. august 2015 - 23:13 #5
Hej Beograd, jeg kan sagtens hjælpe dig hvad er det for en side du skal havde lavet? privat side eller til erhverv.
06. august 2015 - 00:34 #6
HEJ Beograd,

Gå ind på www.w3schools.com og læs dig klog.

Kristian
Avatar billede beograd Novice
06. august 2015 - 12:06 #7
Skriver lige i weekenden pb.
Avatar billede beograd Novice
06. august 2015 - 12:08 #8
Hej snestrup2000
Dejligt der er masser af den type links og vejledninger men har ikke tid til det derfor ønskes speedy løsning ;-) Og speedy oplæring med enkelte funktioner ;-)
Avatar billede beograd Novice
06. august 2015 - 12:14 #9
Generalt er en privat hjemmeside (et forsøg på noget) med 3 links- forside-om hjemmesiden-kontakt

Ved ikke om det er lovligt at kopiere/manipulere med andre hjemmesider har fundet designet som skal "lige" laves lidt om...ved ikke om man må kopiere open source/men i værst tilfælde skal farverne og billederne laves om. Så tror ikke at det er så slemt...hvis det er lovligt :-D
Det sværeste "tror jeg" er formularen som skal udfyldes den har jeg også fundet på en anden hjemmeside - som skal også laves lidt om - måske meget (ud over tekst som burde være enkelt)...
Men jeg skriver til Jer alle sammen i weekenden med pb detaljer osv.
06. august 2015 - 12:40 #10
HEJ Beograd,

ang: dine indlæg #8 og #9.

#8:  Jeg hverken kan eller vil drage dit valg i tvivl. Det er DIT valg suverent (det respekterer jeg) , men jeg synes nu, du snyder sig selv lidt ved ikke at lære det ordentligt fra bunden. W3School er ikke det bedste sted, men i det mindste et sted hvor ALT er samlet.

#9:  HVIS DU KOPIERER EN HEL SIDE ER DET ULOVLIGT (BRUD PÅ OPHAVSRETTEN). Men kopierer du dele af siden er dit tvivlsomt om du nogensinde hører noget for det. Jeg henter ofte sider og nærlæser/studerer dem for at lære mere om JAvaScript/JQuery /HTML og hvordan det anvendes. Og det er IKKE ulovligt. Det jeg lærer bruger jeg selv senere i mine hjemmesider som dog kun bruges i mine Delphi-programmer. (Delphi har en Webbrowser (en modifikation af IE) og den har jeg mulighed for at styre på HTML-plan fra Delphi. Der bruger jeg de fleste af mine HTML-sider).

Open Source er som ordet antyder OPEN SOURCE og med mindre det er markeret med COPYRIGT må du bruge det som du vil. Vær evt. opmærksom på eventuelle kilde-henvisnings-krav. (forekommer ofte). Men der er her INTET som forbyder dig at bytte om på linier (hvor det er muligt) og da er det STRENGT TAGET en anden kode.

Held og lykke i dit videre "HTML-liv " ..

Kristian
Avatar billede beograd Novice
08. august 2015 - 22:25 #11
Tak for opfordringen Kristian ;-)
Lidt ved jeg om hjemmesider da jeg har en multimediadesigner uddannelse fra for 15 år siden ;-)  Så jeg er meget forældet og ikke i media verden - men ingen interesse i det eftersom jeg fik en "rigtig" uddannelse efter det ;-) :-)

Men jag takker for open source info og copyrigts regler :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2015 - 07:37 #12
# 10
Er du sikker på at en hjemmeside skal være  markeret med COPYRIGT?

Mange hjemmesider mangler nemlig Copyright, men de er alligevel "sikret" med copyright.

Jeg har selv har en hjemmeside, hvor jeg oplevede at 3 personer kopierede fra mig, da jeg havde gode placeringer på google. De fik en flyvende lussing med en mail og tilhørende bøde.
09. august 2015 - 15:04 #13
HEJ,

ANg: #10:

En  hjemmeside er at definere som et kunstværk (et åndsværk) uanset hjvordan den ser ud (!). Den sidestilles med en bog, og bøger kan være elendige eller gode. (Og jeg har ikke lyst til at diskutere gode eller dårligebøger her.)

Men LOVEN OM OPHAVSRET siger at en hjemmeside er at sidestille som en bog. oG dermed er forfatteren beskyttet mod kopi-typeri. Ligeledes er han værk (bog / hj.side).

Men selv om siden ikke nødvendigvis er markeret med COPYRIGHT (jeg møder også mange som IKKE er det), er de via loven om ophavsret sikret.

(Men, som jeg også skriver tidligere, ændrer du et komma, er det STRENGT TAGET en ny side . Det er så op til juristerne at vurdere.)

Jeg har kendskab til EEEN sag, hvor en ven af mig "lånte" et billede fra en anden side. Det blev han pænt anmodet om at fjerne fra sin egen side af ejeren, men som sagt det er den eneste sag jeg kender / har hørt om nogensinde. (Det er nu ca. 12 år siden ).

Din sidste sætning:

"
Jeg har selv har en hjemmeside, hvor jeg oplevede at 3 personer kopierede fra mig, da jeg havde gode placeringer på google. De fik en flyvende lussing med en mail og tilhørende bøde. ".

Det er nu 2 sag jeg har hørt om.

Men det bekræfter egentlig bare mit indlæg om Copyright.

Hilsen

Kristian
Avatar billede KasperHoejriis Nybegynder
01. oktober 2015 - 23:32 #14
Hej Beograd, har du fundet en løsning?

Jeg driver til dagligt webbureauet http://kthmedia.dk , hvor vi laver med webløsninger til både store og små virksomheder. Jeg vil med glæde hjælpe dig med at få en solid og professionel hjemmeside på benene :-)

Du må hjertens gerne kontakte mig her på Eksperten, eller over kth@kasperhoejriis.dk
Avatar billede Cooper Webdesign Juniormester
27. juni 2016 - 18:16 #15
Hej,

Vi kan sagtens hjælpe dig med dine problemer :) kontakt os gerne via https://www.cooper.dk/kontakt
?Siden 2001 har vi arbejdet med PHP, MySQL/MSSQL, HTML, CSS, JavaScript, SEO, GIT/SVN, GitHub, JIRA, Drupal 5,6,7 og 8 og har arbejdet både med backend og/eller frontend-udvikling.

Inden for det sidste års tid har vi afsluttet 2 store projekter for hhv. TV ØST (Se case her: https://www.cooper.dk/cases/tveast) og Region Sjælland (Se case her: https://www.cooper.dk/cases/helbredsprofilen). Begge løsninger er lavet i Drupal 7 og er succesfuldt afsluttet nu. Betaling foregår pr. time eller for komplette projekter.

Ser frem til at høre fra jer :)

Mvh. Cooper Webdesign