Avatar billede mhdk8000 Nybegynder
07. august 2015 - 10:22 Der er 2 kommentarer

router til Fibia Fibernet +25 enheder

Jeg har fået anbefalet, at købe en anden router til mit netværk (50/50). Jeg har 25-30 enheder på LAN og bruger 2-5 af dem til at streame (netflix eller spotify). Resten er blot 'online' eller på LAN (NAS med musik).
Er der nogen, der har en holdning til hvilken router, der kan klare opgaven? Og skal jeg evt. have et access point til at dække hele ejendommen (tre etager, ca 300 m2)?

Enhederne er primært iPhone/iPad, nogle computere (Mac + PC), Sonos samt en timeCapsule/Apple.
Avatar billede caspercchr Nybegynder
15. august 2015 - 20:36 #1
Jeg har haft, netgear R7500, asus rt-87u og linksys wrt1900ac.

R7500 virkede wifi ikke ordenligt faldt ud osv. Da jeg så opdaterede den virkede wifi men den tabte Wan forbindelsen. Og der er ikke kommet en firmware update siden. Og bemærkede os over 50 meter cat6 kabel kunne computeren i den anden ende kun opnå 100 Mbs. Og så var der os NAT loopback problemer.

Asus, wifi problemer, samt NAT loopback problemer os.

Endte med en wrt1900AC.
Den kører 24/7, ingen problemer. ALT VIRKER 100%. Den rækker 2 meter kortere end de 2 andre. men den spiller max.
Avatar billede Soren Fomsgaard Praktikant
26. november 2016 - 12:42 #2
har også fået af vide man skulle købe en router til at sætte på sin fiberbox
har fået anbefalet en tp router