Avatar billede Jensen1981 Nybegynder
07. august 2015 - 21:48 Der er 1 kommentar

Gendanne TP-Link AC1750 firmware fra openWrt

Hej.
Jeg har dags dato koebt en brugt TP-Link AC1750 V2. Den er flashet med openWrt firmware, men jeg vil tosset gerne tilbage til standard konfigurationen - altsaa firmwaren som den er foedt med.

Jeg har laest mig frem til, at man via openwrt webGUI kan loese problemet ved at uploade den originale firmware fra Tp-Link. Saa langt saa godt.

Problemet er at den vil have en .trx fil og jeg sidder med en .bin fil.
Foelgende vil jeg meget gerne have hjaelp med:

http://wiki.openwrt.org/doc/hardware/soc/soc.broadcom.bcm47xx/image.conversion

Jeg er helt paa bar bund her, og er bange for at "bricke" min router.

Er der nogen som kan/vil hjaelpe mig?

Smid mig evt en mail paa bj(at)privilee.ae eller 1981.jensen(at)gmail.com
Avatar billede caspercchr Nybegynder
15. august 2015 - 16:28 #1
Lige når du tænder på routeren kan du skrive i CMD:

tftp -i 192.168.1.1 PUT dinfirmware.bin dinfirmware.bin

Dette vil overfører "dinfirmware.bin" til routeren. Lige inden den "hjerne" aktivere den skriver Success når det lykkedes.

Dette bruges os til brickede routere.

Nogle routere skal man kun skrive "dinfirmware.bin" 1 gang.

Hvis du prøver dette og den skrive "Success" skal du bare venter og den installere og genstarter selv op og er klar.